Hvordan gjøre flyttingen billigst mulig?

By Kirkerotta - 12:41

Å flytte kan fort bli en dyr affære, så nå må jeg bare tenke alternativt for å holde kostnadene nede:

  • Få familie og venner til å stille opp som flyttehjelp
  • Få leid gratis bil, tilhenger eller varebil av venner eller jobb
  • Gratis flytte-esker fra finn, evt. få bananesker på matbutikken
  • Kaste mest mulig skrot sånn at man slipper å flytte søppel (sparer tid) 
  • Selge brukbart skrot, sånn at man kan tjene noen ekstra kroner
  • Bruke gamle aviser til å pakke glassting, i stede for å kjøpe dyr bobleplast 

Jeg har fått klarsignal til å låne en liten varebil fra jobben, så den kan jeg bruke til å kjøre en del esker siden jeg ikke får så mye inn i elbilen.
Skulle gjerne leid en stor varebil, sånn at jeg hadde fått med meg alt i en omgang, men det er dyrt. Så jeg får heller satse på å få lånt en stor henger gratis eller billig.

Så er det jo dette at vi flytter fra en leilighet til et hus, og vi trenger flere møbler.
Jeg har nå satt opp masse søk på finn.no sånn at jeg blir varslet hvis noe av det jeg er på jakt etter blir lagt ut.

Foreløpig har jeg følgende ting jeg leter etter:

- Kommode, MALM fra IKEA (MÅ ikke ha, men på sikt trenger jeg en ekstra)
- Utemøbler (Diger balkong, så hadde vært deilig med noe å sitte på i sommer. Ikke et must da men..)
- Barneseng
- Sofa til loftsstue
- TV bord (har et gammelt et som sikkert er snart 20 år gammelt, så håper å finne et litt penere ett på finn)
- Tørketrommel (vår har tatt kvelden) 

Som dere skjønner er dette ting jeg ikke har råd til å kjøpe nytt, og heller ikke råd til å kjøpe brukt , med mindre det er en veldig god deal. Men det er jo det som er så flott med finn.no at det er alltid noen der ute som kvitter seg med ting nesten gratis, som passer perfekt inn hos oss! Foreløpig har det ikke dukket opp noe perfekt, men med en dose tålmodighet er jeg sikker på at jeg kan innrede gratis eller i allefall veldig billig! Regner med å bruke noe penger på å køpe brukt, men skal holde det på et minimum!
Spennende å se hva vi finner!


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Skjerf, sengetøy, håndklær og klær er perfekt til å pakke inn knuselige ting med. Sokker kan legges inni vaser o.l., så sparer du plass. Bobleplast er helt unødvendig ;)

    SvarSlett