Postkasse-angsten som aldri helt slipper tak

By Kirkerotta - 08:33

Postkassen min er ganske så tom, men jeg kjenner fremdeles på skrekken når det kommer et ukjent brev i posten.
I disse tider er det mange sånne brev, med årsoppgaver fra bankene. Og jeg kjenner faktisk at ubehaget kommer snikende når jeg får disse brevene i posten.

"Hva har jeg glemt å betalt nå" "Er det noen av auto-trekkene mine som ikke har gått som de skulle"
Alle disse tankene kommer snikenede, selv om jeg vet at jeg har oversikt og kontroll.

Skrekken og angsten er selvsagt ikke like intsens lengre, og jeg åpner alle brev. Men den ekle følelsen i magen kommer likevel snikende, selv om jeg ikke har noe å frykte.

Sliter du med postkasse-skrekk og angst så har jeg bare en ting å si ! Jeg føler med deg, men for å få orden i økonomien så er det første man må gjøre å trosse angsten og begynne å åpne posten. Problemene forsvinner (dessverre) ikke selv om man legger uåpnede brev i en skuff. Nei, problemene blir bare verre og verre for hver dag man ikke tar tak i problemet.

Jeg kan love deg som sliter, at den dagen du har åpnet all posten, og postkassen begynner å bli tom. Ja, da begynner du faktisk å senke skuldrene og følelsen av kontroll er fantastisk!

  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Åh, den postkasseangsten er litt for kjent! Jeg måtte sette meg ned med en liten bunke uåpnede brev bare nå sist uke, men det var heldigvis ikke like ille som jeg hadde fryktet. Strengt tatt er det jo bedre å vite hvor ille det er, men neimen om det er lett å huske på når brevene sniker seg ned i skuffen ;)

    SvarSlett