Payr en enklere måte å betale regninger på?

By Kirkerotta - 13:54

Jeg så reklame for Payr for noen uker siden og tenkte at jeg måtte sjekke ut denne appen.

Konseptet er jo ganske geninalt, og det er egentlig litt rart at ikke flere vanlige banker tilbyr lignende. (Mulig det finnes der ute, men banken min tilbyr ikke noe sånt)

I appen kan du altså betale regninger, man kan få inn efakturaene sine her, dette ser jeg ikke helt poenget med, det er like greit å ha dette i banken.

Det som er genialt er at man kan ta bilde av fakturaen man skal betale, og da legger appen selv inn kontonummer, beløp og KID.
Genialt hvis man plutselig får en regning fra noen man ikke har betalt til før, og som i tillegg har laaaange KID nr.
Har ikke brukt appen så mye, for jeg har ikke så mange regninger i posten lengre, det meste er efaktura og avtalegiro, men har testet på et par faktura som har kommet utenom.
Fungerer stort sett bra, men den sliter av og til å lese av KID nr. Mulig det bare jeg som har tatt bilde av fakturaen i for dårlig lys, og kamera på telefon min er skikkelig dårlig i tillegg.

Har du prøvd appen? Hva tenker du om den?

Tok forresten et raskt Google søk og ser at flere banker har lignende faktura scanner apper, og det er jo kjempe bra! Håper Sbanken kommer med noe sånt etterhvert også, kan ikke fordra sånne laaaange KID nr !

Payr har også noe som heter smartere regninger, de sammenligner forsikring, strøm osv. hos ulike leverandører, og gir deg beskjed hvis man kan få bedre pris et annet sted. Har ikke fått noen slike henvendelser, men syns det høres spennende ut så har skrudd på dette i appen for å teste.

PS: Dette er ikke reklame, jeg er bare nysgjerrig av natur og må sjekke ut nye ting!


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Begynte nettopp å bruke det selv, med et Shell MasterCard så jeg får trumfpoeng på regningsbetaling.

    SvarSlett