Går ikke alltid på skinner

By Kirkerotta - 03:19

De to siste mnd. har ting gått på skinner og ting begynte å se ganske bra ut. Men så plutselig har det uteblitt et par innebetalinger, og økonomien fikk seg en liten trøkk.
Er ikke snakk om mer enn 5000 kr, men når man har det ganske trangt så merkes det fort!

Jeg blir så utrolig demotivert når sånt skjer, og jeg har ikke registrert noe verken inn eller ut av YNAB på en hel uke! Måtte tvinge meg selv til å sette meg ned å føre inn alt i går kveld.
Nå har jeg lagt inn alt sammen, men er ikke ajour, så gjenstår en liten jobb for å finne ut hva som mangler.

Var innom bruktbutikken i går og fant noen nye plagg. Finner ikke så mye av gangen, så må innom der flere turer før garderoben  til ungene er komplett før vinteren.
Hadde nok vært bedre å funnet en ferdig pakke på finn.no, fortsetter å lete!

Tannlegeturen min siste uke gikk forresten greit. Ble litt over 2000 kr fattigere, men har nå frikort klasse 2 (har frikort klasse 1 også) , så ut året får jeg gratis fysio og enkelte tannbehandlinger. Så om ikke lenge skal jeg tilbake og fjerne en visdomstann til. Bare å smi mens jernet er varmt, og neste tann blir jo da gratis å fjerne!
Vurderer nesten å kontakte fysio og få gjort noe med litt andre plager jeg har i kroppen, som jeg aldri har råd til å fikse.

I morgen er det lønn igjen, så da skal alle regningene bli betalt. Litt usikker om jeg får betalt inn like mye på gjeld denne mnd. som jeg hadde planlagt, men kommer pengene som vi venter på, så får jeg gjort det. 
Fingers crossed!

Ellers har jeg kost meg med alle podcast episodene til Pengesnakk. Mange gode tips!
Sjekk også ut bloggen hennes: https://www.pengesnakk.no/

Når jeg hører på podcasten hennes og leser bloggen så får jeg sååå lyst å slutte å være anonym! Men så lenge jeg har masse gjeld, føles det tryggest å ikke dele hvem jeg er.






  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer