Ny buffer

By Kirkerotta - 05:57

Nå jobber jeg knallhardt for å bygge meg opp en ny buffer. Jeg har 11 000 kr i aksjer og fond, som jeg har sett på som min buffer.
Men jeg har innsett at ja, det er bra å ha en buffer som er utilgjengelig, men det er ikke ideelt.
Så jeg kommer til å lage meg en ny buffer, som skal stå på en vanlig konto og som jeg kan bruke av hvis det dukker opp noe uforutsett.

Har som mål å tjene 20 000 kr ekstra før jul ved å jobbe ekstra i helgene.
Så da kommer jeg til å sette av 10 000 kr til buffer, på en vanlig sparekonto. Resten av de ekstra pengene går nok til å ha litt ekstra å gå på i forhold til regninger, litt til julegaver og litt ekstra på gjeld.

Jeg vil gjerne betale mest mulig ned på gjeld, men samtidig vil jeg ha en ekstra trygghet og være litt foran i forhold til å betale regninger. Det er så kjipt å nesten ligge bakpå hver mnd. Alle regningene blir betalt, men det hender at noen blir betalt noen dager etter forfalldagen. Og det er dette lille gapet jeg ønsker å tette.
At jeg skal ha penger stående klar til regninger som kommer også før lønningsdag.

Jeg har en frihelg før desember. Og den skal jeg nyte! For det kommer til å bli ganske tøft med full jobb, barn og ekstra jobb i hele oktober og november!
Men gulroten er jo at jeg endelig skal kunne føle meg trygg! 

Veldig rar følelse nå som jeg har 15 000 kr på kontoen min, som bare står der og venter på å bli brukt! Kontoen min pleier å være ganske skrapa nå rett før lønn.
Pengene har jo allerede fått en jobb i YNAB, så det er ikke penger jeg kan bruke til hva jeg vil! Men ja, det føles godt å endelig se at ting løsner litt og at ting begynner å falle på plass!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer