Lønn inn og ut....

By Kirkerotta - 11:35

Så var det lønningsdag i dag, og jeg har kost meg masse med å budsjettere lønna i YNAB. (www.ynab.com)
En ganske bra mnd, fikk betalt regingene og satt av penger til mat. Venter inn mer penger i slutten av mnd. Da skal jeg få dekket inn et par mindre regninger som forfaller, og så skal jeg betale resten av reisen vår.
I begynnelsen av mai får jeg noe ekstra penger som skal gå til nedbetaling av gjeld og oppfylling av buffer.

Så i dag har jeg finjustert budsjettet mitt i YNAB. Jeg har sagt opp Netflix, og et medlemsskap på treningssenteret som jeg har beholdt fordi jeg fikk en pris på 130 kr per mnd. Prisen er langt under det som det vanligvis koster, så derfor har jeg beholdt det fordi jeg har tenkt at jeg aldri kommer til få et sånt tilbud igjen. Men jeg har jo ikke vært der å trent, så da kan jeg heller spare de pengene!

Drømmer stadig om hvordan hverdagen og livet skal bli den dagen vi har to inntekter. Vi kunne sikkert greid å betalt ned all gjelda på et par år siden vi er vant til leve så sparsommelig.
Håper og tror at situasjonen snart skal snu.

Kribler i fingrene etter å leke mer i YNAB, men før mer penger går inn (eller ut) så er det ikke mye å finjustere der.
I mellomtiden sitter jeg å leser på YNAB bruker forumet, får tips og triks derfra og får masse inspirasjon!
Elsker hvordan YNAB gir meg oversikt og overskudd! Og ikke minst, jeg blir bevisst på alle små utgifter som ellers bare blir trukket på kortet i løpet av en mnd.



  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer