Klær til den store dagen

By Kirkerotta - 03:00

Så var det straks 17 mai igjen, og jeg merker maset og jaget etter å shoppe nytt.
Innboksen min har blitt bombardert av eposter med tilbud fra Zalando, Ellos og mange andre. Og som det frister å kjøpe seg noe fint og nytt!!!

Ungene har fått sponsa bunader av mamma. Mens jeg har stått i mot presset og skal bruke noe gammelt i skapet.
Kunne godt tenkt meg en ny kjole, men jeg vil heller bruke pengene på nedbetaling av gjeld, derfor er det nedprioritert.

Skoene mine er det hull i, så de må jeg lime før i morgen. Men det er meldt pent vær så da går det også bra!

Min kjære har heller ikke så mye å ha på seg. Husker ikke sist han fikk noe nytt. Han har også gått ned 20-30 kg, så pen klærne hans er alt for store.
Har igjen 200 kr på klesbudsjettet, så mulig han skal få seg en pen skjorte til i morgen.

Husker i fjor at jeg følte at vi var litt "malplassert" blant alle disse flotte og stivpyntede folka i 17. mai toget.
Men jeg skal prøve å slutte å sammenligne meg med andre! Vi gjør dette for oss, og for en bedre hverdag og da må jeg slutte å tenke på hva andre bruker pengene sine på.
Så får jeg heller føle meg litt lite pynta, det overlever jeg.

Men dagen i morgen blir nok bra uansett. Ungene skal få både pølse og is! Og så får jeg besøk av mammaen min, så regner med at hun kanskje spanderer litt også.

Ønsker alle en fin 17 mai feiring i morgen!


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Du er så flink!! Skjønner at det må være veldig vanskelig å unngå slike fristelser (og egentlig ting man trenger). Hvordan ligger det an med gjelden din nå? Er det mye igjen?

    SvarSlett