Stor regning på vei....

By Kirkerotta - 22:22

Jeg visste jo at den skulle komme, men jeg visste ikke når, og jeg burde jo ha planlagt enda bedre. Men siden det er først nå vi går i pluss har liksom ikke det vært så mye overskudd til å sette av penger.  (Selv om jeg har hatt en post i YNAB for det, så har ikke pengene kommet inn i den sparekategorien)

Men i går kom den, en regning på 10 000 kr som skal betales før jul! Vi kan heldigvis dele den opp, og betale den over to mnd.

Først kjente jeg på en liten klump i magen, men etter å ha tenkt litt så var planen klar. Barnetrygd, og lønn som mannen får inn går til betaling av første del av regningen.
Og så betaler jeg resten med barnetrygd og det jeg tjener på helgejobben min neste mnd.

Case closed.

Ingen utsetting av andre regninger. Ingen "spørre pappa om hjelp". Ingen søke om kredittkort/forbrukslån for å dekke utgiften.  Ingen panikk, bare kontroll!

Fantastisk følelse!

Sure penger ja, men utrolig deilig å ha kontroll og kunne betale!


  • Share:

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Så bra at du ikke fikk panikk og ser løsninger, ikke bare problemer når slike ting dukker opp, for sånne ting det vil jo alltid dukke opp. Slik gjør vi det også -nå har vi riktig nok stor buffer, men vi forsøker å løse sånne "uforutsette" utgifter med den faste inntekten vi har pr måned først. Da blir det ikke så lettvint å hele tiden lene seg på bufferten. Godt jobba!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det føles faktisk som et stort steg i riktig retning. Bufferen er ikke på plass enda (eller jeg har 10 000 kr stående, men de står jo i fond, så vil ikke ta ut pengene...hehe) Men vi har penger nok til å takle det. Og det føles så utrolig deilig.
      Utrolig hvor mye ro man får i sjela av å ha kontroll og en tom postkasse! ;)

      Slett
  2. Så bra!
    Men hvorfor sure penger? Er vel noe dere har anskaffet eller gjort som koster? Man bør ikke ha sure utgifter egentlig. Er utgifter "sur" er det kanskje noe galt med prioriteringen innledningsvis? Eneste sure utgiftene jeg har er om jeg driter meg ut og ødelegger noe eller noe sånt, da jeg bare kan skylde på meg selv :p Det ER surt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sure penger fordi det var noe som ble ødelagt ved et uhell. Så nei, har ingenting med prioriteringer å gjøre, og heller ikke noe vi har skaffet oss.
      Bare en veldig unødvendlig kostnad pga en reperasjon som måtte gjøres. Men som sagt vi har penger til å betale og vi visste jo at regningen ville komme. Gjort er gjort og spist er spist...

      Slett