Ukeshandling, første dag med Pepsi Max kutt og kapselgarderobe

By Kirkerotta - 11:41

Har akkurat kommet fra butikken, og ukeshandling. Dessverre var det et par ting jeg skulle ha som de manglet, så ble ikke helt ferdig.
Handelen så langt kom på 1368 kr. Jeg har satt av 2000 kr, men jeg håper at vi skal greie å ligge rundt 1600 kr denne uka.

Har 50% på personlig kutt på Lambi toalettpapir på Rema 1000, så tenkte jeg skulle innom der å hamstre litt dopapir.

Her er ukas middagsplan: 


Mandag –  Kjøttboller med potetmos (hjemmelaget) og grønnsaker
Tirsdag – Svinekoteletter med risotto
Onsdag – Laks med grønnsaker og potet
Torsdag – Kylling wok med ris
Fredag – Taco                                                                    
Lørdag - Kyllingklubber med couscos
Søndag – Lapskaus 

Ikke verdens mest spennende meny, men skal innrømme at jeg ikke er noe særlig flink på kjøkkenet. Er rett og slett ikke så interessert. 

 I dag har jeg også startet med avvent av Pepsi Max. I dag er første dagen min uten (jeg har hatt dager uten før også altså, men på hverdagene har det stort sett blitt Pepsi i kantina, mens i helgene har jeg droppet det) 
Det går veldig greit egentlig, og så tenker jeg mye på hvor mye jeg sparer. Litt spent på om jeg kommer til å merke det på lønna. Vi får dekket en del av kantinematen, men når vi overstiger et visst beløp blir vi trukket i lønn. Og jeg skal innrømme at jeg ikke helt har fulgt med på hvor mye jeg har blitt trukket i det siste. 
Nå måtte jeg faktisk inn å sjekke, og det har blitt trukket 500-800 kr hver mnd. Så her er det penger å spare!! Lurer litt på om jeg skal prøve å gjøre litt billigere valg i kantina også. 

De få som følger meg på Instagram, har fått med seg at jeg opprettet kapselgarderobe. Ble så inspirert etter å ha hørt på podden til Pengesnakk.
Så nå er skuffene med klær ribba, og det føles godt. Mye mer ryddig og oversiktlig.
Har ikke så mye klær, så for min del vil jeg ikke merke så stor forskjell. 

Følg meg gjerne på Instagram også hvis du vil følge med meg. Der heter jeg selvsagt @kirkerotta

I dag skal jeg også begynne utfordringen min med å kaste en ting på dag 1, to ting på dag 2 osv. 
Kommer til å poste hva jeg kaster på Instagram!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer