Pengesluk

By Kirkerotta - 04:23

Var jo så stolt over den fine bufferen jeg hadde opparbeidet meg. Men nå flyr jaggu meg pengene ut der.
Bilen har vært på Eu-kontroll og har fått en pris på 6000 kr for å fikse opp bremser og div. småtteri.

Mannen har vært hos tannlegen, det er et evighetsprosjekt som stadig har blitt satt på vent. Nå har han endelig funnet en tannlege som han er fornøyd med, så nå håper jeg at han etterhvert kommer i mål. Har gått 5000 kr der de siste 2 ukene. Og ny time står for tur om et par uker, så da flyer det sikkert nye 2500 kr. 

Men nå har vi spart opp disse pengene, så da er det helt greit å bruke de på bil og tannlege! Så får vi heller spare opp ny buffer. (Bufferen vår er ikke tom heldigvis!)

Jeg har tatt en beslutning om å melde sønnen min på SFO. I fjor gikk han hjem sammen med søsteren sin etter skolen, men i år slutter de ikke samtidig hver dag. Så da er det greit for han å ha noen timer på SFO.
Tror det kan være godt for han, og ikke minst for meg som jobber hjemmefra!
Gutten min har mye energi, så da kan han få lov å bruke opp litt på skole og SFO, i stede for å sitte hjemme å spille på telefonen eller se på film.

Dere som følger med på Instagram har fått med dere at trampolina jeg kjøpte i våres, nå er ødelagt og ubrukelig! Har sendt inn reklamasjon til firmaet vi kjøpte den fra, så veldig spent på hva utfallet blir.
Veldig kjedelig med en ødelagt trampoline før sommeren er omme.

Livet ellers er ikke så verst! Vurderer om jeg skal ta på meg litt ekstra jobb utover. Det er slitsomt, men veldig kjekt med ekstra inntekt!
Høsten i fjor var jo veldig bra og jeg jobba mye. Var utslitt til slutt, men det var sååå verdt det.

Min lille el-bil begynner å bli litt sliten og jeg merker at det er slitsomt å ikke kunne komme meg til og fra jobb uten å lade. Har snusa litt på nyere el-bil med bedre rekkevidde.
Men nå jobber jeg fremdeles på hjemmekontor, og tenker at hvis jeg får ha mye hjemmekontor frem mot neste sommer, så skal jeg holde ut med bilen. Er jo veldig glad i den og fungerer kjempe fint til småturer.
Og neste år tenker jeg at jeg kan være ferdig å betale på lånet på den også!
Så får vi se hvor veien går videre.
Tror ikke jeg greier å spare opp nok til å cashe ut en ny el-bil, men forhåpentligvis greier jeg å spare en del.
Men vi får se hvordan det går, har jeg hjemmekontor ofte så er det ikke sikkert jeg trenger bil neste sommer heller. ;)

Tesla blir det i allefall ikke ;)



  • Share:

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Hyggelig at du har begynt å skrive igjen. Har savnet innleggene dine.

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du har begynt å skrive igjen. Har savnet innleggene dine.

    SvarSlett