Ferien er over for i år

By Kirkerotta - 03:24

Da er jeg tilbake i hverdagen igjen. Litt tungt å komme seg opp om morgenen, men samtidig godt å være i gang igjen.

Har hatt en fin ferie, selv om jeg syns pengene har flydd. Tror egentlig det var litt dårlig planlegging fra min side .Vi trenger jo mat i ferien også. Og så går det jo alltid litt ekstra, selv om man ferierer i Norge.

Jeg har fått et tilbud om refinansiering til en bedre rente, så jeg har bestemt meg for å slå til. Har vurdert frem og tilbake om jeg skulle gå for det. Men jeg endte med å gå for tilbudet.
Jeg kommer til å fortsette å betale det jeg betaler i dag pluss alt ekstra jeg har mulighet til, sånn at snøballen fortsetter å rulle. Jeg kommer derfor til å sitte igjen med 3 gjeldsposter. (fordelt på 2 ulike banker)
Sjekket en gammel skattemelding og jeg tror jeg hadde 16 kreditorer eller noe sånt! Litt av en forskjell! Og så mye mer oversiktlig.

Jeg har også gått opp i lønn, og fikk 2000 kr før skatt ekstra per mnd. Det hjelper på det også.

Dessverre har husleien vår gått opp med nesten 500 kr i den årlige indeksreguleringen. Men alt i alt blir det litt ekstra å rutte med.

Jeg er veldig glad for at jeg ikke satte inn de 10 000 kr jeg satte igjen med sist mnd til nedbetaling av gjeld. Noe av pengene har gått til mat allerede.
I tillegg må bilen på EU-kontroll på fredag, som vanlig har jeg "glemt" det.

Alt i alt syns jeg at ting går veldig bra nå.

Har vært bortreist 3 uker og i postkassen lå det bare tre brev. To av dem var fra DNB med bekreftelse på avsluttet konto og det siste var reklame for forbrukslån. Nordax eller hva de heter, de sender stadig "gode" tilbud i posten.  Alle vanlige regninger kommer direkte som avtalegiro og efaktura.
For noen år siden ville postkassen vært full av inkassokrav og purringer.

Håper alle koser seg i sommer!







  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer