Veien videre... (Litt positive tanker også!)

By Kirkerotta - 06:50

Må lage et nytt innlegg, for nå føles ting litt lettere.

Jeg har nå gått igjennom hele bunken min med ubetale regninger, og mange er lagt til forfall siden jeg fikk litt penger på konto i dag. Fremdeles er det en del på listen, men jeg skal prøve å føre alle nye fakturaer som kommer inn, på denne listen sånn at jeg har full oversikt over forfallsdatoer, KIDnr, kontonr. osv.
Og når noe er betalt kan jeg stryke de fra listen.
Har selvsagt brukt alt av feriepenger til regninger, så bunken har gått fra stor til ganske liten.

Jeg har også ført budsjett i dag. Jeg har kommet frem til at vi skal ha 4000 kr i overskudd hver mnd. etter at faste utgifter er betalt.
Så det bør nå være enkelt å komme seg på beina igjen.

En ting jeg ikke nevnte i mitt forrige innlegg er bilsituasjonen vår. Jeg ble nemlig påkjørt bakfra for en mnd. siden og bilen ble kondemnert.
Jeg har fått ny bil, men denne gangen har jeg satset på en el-bil. Og for en fantastisk følelse å slippe å fylle tanken!

Kommer til å spare 2000 kr i mnd. i bensin og bompenger. Derfor går vi såpass mye mer i pluss enn det vi gjorde før!

Elbil livet er forøvrig helt fantastisk!

Forresten, arbeidsgiveren min har sagt at jeg kan få et mindrelån med særlig god rente for å komme ajour. (De er klar over utfordringene mine etter at det dukket opp et brev fra Namsmannen her, dette har jeg ordnet opp i)
Jeg er skeptisk til å ta opp lån for å løse denne type problemer, men samtidig kan det kanskje være fornuftig for å slippe at det påløper mer inkasso-omkostninger og salærer? Hva mener dere? Det blir i såfall snakk om 10 000 kr, som jeg med det nye budsjettet kan dekke inn ganske raskt.

Yay eller naj?


  • Share:

You Might Also Like

5 kommentarer

  1. Viss de 10 000kronene gjør at du kommer helt ajour med regnings etterslepet ditt hadde jeg utvilsomt sagt JA!! :) hvor mye er det totalt du har etterslep på? Så gøy at du er tilbake igjen, detta går veien <3

    SvarSlett
  2. Ja, da skal jeg komme helt ajour ja! Med ALT! Skal tenke litt mer på det, men alternativet er jo at jeg må utsette en del av regningene og jeg må fortsette å flytte på regningene hit og dit for å slukke branner. Prøvde for en stund siden å få til nedbetalingsavtaler på noen av regningene mine, men det endte i bare surr, for det ble så mange å holde styr på. (Masse små beløp som jeg skulle holde styr på hver mnd. i tillegg til alle de andre større avtalene mine)

    SvarSlett
  3. Jeg hadde ikke vært i tvil! Blir fort tusenlapper av det om mange sender på purringer og gebyrer. Men avtal med jobben at du f.eks betaler tilbake de 10 000 kronene frem til jul slik at dere har en avtale på det og at du snart blir ferdig med det :) masse lykke til :)

    SvarSlett
  4. Tror det holder på å snu seg for deg nå! Du har hatt det tøft veldig lenge. At alt skal gå perfekt for seg hele tiden er vel litt vel optimistisk. Tål å feile! Du har ikke tatt opp mer lån eller kreditter. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville ventet litt med å ta i mot lånetilbudet fra jobben. Spør om du får samme tilbud senere om du trenger det. Når du er kommet så langt som du er nå er det dumt med mer gjeld. Kanskje lønner det seg, men det er ikke sikkert det er det rette uansett. Enn om det blir noe krøll med tilbakebetalingen? Og du begynner å grue deg til å gå på jobb? Tenk deg godt om, jeg heier på deg og dette klarer du!!! Hold ut litt til du er snart over den verste kneika.

    SvarSlett
  5. Hurra! Jeg er superstolt over deg! Du er steintøff, dette klarer du:-D Heia, heia!

    SvarSlett