Nærmer seg lønning

By Kirkerotta - 22:53

Nå er det under en uke igjen til lønn, og jeg gleder meg alltid til lønna kommer! Da får jeg nemlig betalt alle regningene.

Men nå som jeg har jobbet så mye ekstra, har vi faktisk 10 000 kr stående på konto. Det har ikke vært vanlig rett før lønningsdag.
Disse pengene har selvsagt allerede en jobb, dvs. de er satt av til regninger som skal betales nå før lønningsdag, og 5000 kr skal gå til den store regningen som jeg skal betale inn siste avdrag på denne mnd. (Betalte 5000 kr sist mnd. også) Og så har vi satt av penger til mat denne og neste uke.

Føler meg ikke veldig rik. Men jeg har en ro i kroppen som jeg bare nyter! Jeg sover godt om natta. Postkassa er full av reklame, får aldri noen brev lengre!
Så postkasseskrekken er dermed også fraværende!

Blir veldig spennende å se hvordan det blir i jula og også hvordan januar blir. For jeg har jo slitt med at kontoen har vært veldig slunken allerede rett etter nyttår!
Men med YNAB så tror jeg at det kommer til å gå veldig bra! Nå har jeg jo skrevet ned hvert eneste gang det går penger inn og ut av kontoen siden juli. Og det gir meg utrolig bra oversikt!

Nå håper og tror jeg at det blir mye lettere å få betalt inn ekstra på gjelda også! Jeg har jo betalt ekstra, men ønsker jo å betale mye mer enn 2000 kr ekstra per mnd. Ønsker å kvitte meg med gjelda så fort som mulig.

Har jo også startet tidlig på julegavene i år. Har en del gaver igjen, men noe er allerede kjøpt inn. Noe som gjør at jeg ikke behøver å bruke så mye penger i desember.
I tidligere år har jeg ikke handlet julegaver før julelønna har kommet rundt 15. desember, og da sier det seg selv at budsjettet sprekker raskt.

I år skal vi også feire jul borte, så da slipper vi å stresse og handle inn masse til jul.  Og jula kan bare nytes!

Føler jeg er litt mer aktiv på instagram, så følger du meg ikke der så stikk innom @kirkerotta der også! 




  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer