God sommer

By Kirkerotta - 09:51

Nå skammer jeg meg skikkelig, for jeg har ikke oppdatert her på lenge. Har begynt å skrive flere ganger, men aldri publisert.

Covid-19 har vært utfordrende for oss. Jeg har vært i full jobb, men jobbet hjemmefra. Men mannen måtte stenge sin virksomhet. Vi mistet derfor en del inntekt. Det lille vi hadde i buffer forsvant fort.

Hjelpeordningene fra staten var ikke til hjelp for oss, siden mannen ikke tjente nok i fjor. Så derfor ble det ingen ekstra støtte derfra heller.

Så når feriepengene kom satte jeg av ekstra penger på buffer. Har tidligere hatt 10 000 kr der, men nå har jeg satt av 22 000 kr i buffer og så har jeg fremdeles 10 000 kr i fond.

Føler vi trenger en større buffer i tilfelle noe lignende skjer igjen.
I tillegg må mannen til tannlege og fikse en del ting. Og så skal bilen på EU-kontroll. Litt spent på akkurat det siste, for syns bilen min knirker og knaker litt. Fingers crossed!

Sommerferien er forøvrig over for min del. Har vært hjemme i tre uker og har egentlig ikke gjort noen ting. Bare noen turer på biblioteket, gått noen turer og været har jo ellers vært ganske så crappy så har ikke fått kost oss i hagen som vi hadde planlagt.
Tenkte å kanskje ta en tur til en eller annen familiepark, men det er jo så utrolig dyrt , spesielt hvis vi skal ha overnatting så droppa det. Tenker vi heller tar en helgetur etter skolen starter.  Mindre folk og kanskje litt rimeligere overnatting.

Ekstra nedbetaling av gjeld har stoppet litt opp pga Corona, men nå når ting går tilbake til normalen igjen skal jeg starte opp skikkelig igjen.
I august har jeg også sist innbetaling på et lån på jobben, og det frigjør 1500 kr i mnd, som skal gå til ekstra nedbetaling av andre lån. Det blir digg!

Ellers skjer det ikke så mye spennende egentlig. Drømmer om ferie etter ferie, en helg med mannen på Spa hotell hadde vært noe.
Det er vel lov å drømme litt? Hjemmeferie med to unger som krangler konstant er ikke noe å kimse av...
Ikke akkurat bortskjemt med barnevakt. Mannen og jeg har vel vært uten ungene en eller to netter de siste 9 årene.
Men sånn er det bare, og ikke noe vi får gjort noe med. Og jeg klager ikke egentlig, for vi er så vant til å ha det sånn. Men merker jo at mange andre er bortskjemte med mye barnevakt og mulighet for alenetid. Og jeg savner av og til å kunne dra bort en helg bare for å få litt kjærestetid.

Håper alle har hatt en nydelig sommer!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer