Noen ord fra meg

By Kirkerotta - 12:54

Nå har jeg ikke blogget på neste et år. Men tenkte at jeg fikk gi et lite livstegn fra meg. 


I fjor vår flyttet vi, og vi trives godt lengre ute på landet. Dessverre må vi av ulike grunner bytte bolig igjen, så om ikke lenge blir det igjen flytting. Vi blir boende på samme sted, men håper vi finner oss en passende bolig som vi kan flytte til snart. 

Det går bra med økonomien, og vi er ajour med regninger, snøballen ruller ikke så fort som jeg skulle ønske, så helt rosenrødt er det ikke. Men vi har kontroll og på tross av noen feiltrinn så skal vi komme i mål. 

Vet ikke hvor mye blogging det blir fremover, for jeg har mange baller i luften for tiden.
Men jeg vil at alle skal vite at vi har det bra, vi har kontroll og lever i beste velgående! ;) 

Siden jeg pendler til jobb hver dag har jeg hørt på en del lydbøker, og jeg vil anbefale denne til de som kunne tenkt seg en økonomiske utfordring:
"The Spender's Guide to Debt-free Living by Anna Newell Jones" https://www.amazon.com/Spenders-Guide-Debt-Free-Living-Spending/dp/0062367188

Det går i hovedsak ut på kutte ALLE unødvendige utgifter og greie seg med det man har over en satt tidsperiode. Det kan være 3 mnd. eller et år, eller noe annet som måtte passe. 

Hadde jeg vært alene, uten mann og barn ville det vært mye enklere å utføre en sånn faste. Men jeg syns det er vanskelig å få til 100% når man må ta hensyn til andre. 
Men man får mange gode ideer, og det er mange gode tips man kan bruke selv om man ikke greier å sette i gang for fullt. 
Og ikke minst kan man finne tilbake til motivasjon og få et lite ekstra push for å spare penger i hverdagen! 

Send meg gjerne noen ord hvis dere er innom bloggen, vet ikke om det er noen som fremdeles finner veien inn hit lengre! :) 



  • Share:

You Might Also Like

7 kommentarer

  1. Hei! Jeg titter innom iblandt, og synes det var hyggelig å få en liten oppdatering. Legg gjerne ut flere... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du følger med på bloggen min. Jeg har ikke vært flink å skrive, men håper jeg nå kan komme i gang igjen!

      Slett
  2. Hei.
    Vil berre tipse om at det er mogeleg å finne litt av kvart til ein billeg penge på nettsida www.holdbart.no om ein sjekkar den jamnleg.

    Appen mattilbud er også god til å få oversikt over matbutikkane sine tilbod kvar veke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset. Jeg er innom holdbart og havaristen å titter innimellom, men syns det er mye av ting jeg ikke har bruk for, så jeg har holdt meg unna. Er så lett at man kjøper mye man egentlig ikke trenger, bare fordi det er billig. ;)

      Ja, jeg bruker mattilbud, men skal innrømme at jeg ikke er så flink å dra fra butikk til butikk for å skaffe det jeg trenger. Må nok bli flinkere å følge med på tilbudene.

      Slett
    2. Vil bare si: applaus!! Dette har du skjønt nå ;) Helt riktig, billigkjeder fører bare til at man handler mer ting enn nødvendig. Det billigste er å avstå fra kjøpet - hver gang - alltid. (ok, nesten da, med mindre det dreier seg om å vedlikeholde ting som ellers er dyrt å erstatte osv - selvsagt)

      Slett
  3. Hyggelig å lese at det går bra med deg, og at du er i rute med nedbetalingene. Det er tøffest nå i starten, men blir bedre med tiden ettersom gjelden synker og lønna går opp. Med barn er det ekstra viktig å finne en riktig balanse på sparing/gjeldsnedbetaling, uten å ha det for stramt når de vokser opp eller skylde enhver mulig utgift på dem heller (noe jeg ser ofte). Det er slitsomt å flytte og venne seg til nytt sted, så ikke så rart du har nedprioritert blogging det siste året, men bra dere trives så godt i området at dere vil bli boende :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke bare bare å flytte. Kjenner av og til på at jeg angrer, og at jeg gjerne skulle bodd nærmere jobb. Men vi blir nok boende her ja, fint sted for barna å vokse opp litt ute på bygda.

      Slett