Skrotnissen

By Kirkerotta - 12:56

Av og til føler jeg at jeg er en liten skrotnisse. Jeg dumpstrer og roter i søpla etter skatter og jeg finner stadig noe nytt gratis eller billig på Facebook eller på finn.no.

I dag gjorde jeg f.eks to veldig gode kupp. Helt siden vi flytta inn her vi bor nå har jeg hatt lyst på en liten tv på loftsstua. Men en tv koster en del, og jeg orker ikke å betale mye for noe som ikke kommer til å bli brukt så mye.
I dag så jeg tilfeldigvis på Facebook at et hotell i området skulle gi bort inventar siden de pusser opp. Så da stakk jeg bortom og fikk sikra meg en ny tv, helt gratis!
Den er ikke ikke kjempe stor, men den er stor nok til loftsstua. Dessuten er den flat og fin også!
Litt synd at jeg ikke hadde større bil, for kunne godt ha tenkt meg en ny seng også, men men...

Så satt jeg hjemme etter middag og surfa litt på nettet. Og plutselig dukket det opp et bord som er perfekt som databord på ei Facebook gruppe. Prisen: 50 kr!
Da var det bare å være kjapt ute å kontakte selger og gi beskjed at jeg kunne stille der allerede i kveld for å hente.
Dette er ikke et dyrt bord, men et billig et fra IKEA. Tipper det ville kosta rundt 300 kr på IKEA, men da var 250 kr spart og ikke minst jeg sparte meg for en tur til IKEA!
Og dette er et bord jeg har hatt lyst på veldig lenge, men 300 kr er mye penger på et stramt budsjett, så har derfor holdt meg skinnet og ventet på at jeg skulle finne et gratis eller billig!

Jeg har en liten liste med møbler som jeg ønsker meg, men som jeg ikke MÅ ha. Og derfor kan jeg bruke den tiden det tar å finne disse tingene gratis eller nesten gratis!

Noen gode tips hvis du ønsker å finne kupp på Facebook og finn.no


  • Meld deg inn i lokale salgsgrupper på Facebook, pass på at gruppene har godt med medlemmer. Bruk søkefunksjonen for å se om noen har lagt ut noe du er ute etter. Finner du gamle annonser, kan du kontakte selger og prøve å prute på prisen.
  • Bruk finn.no aktivt. Sjekk ut siden for Gis bort og lag deg søk sånn at du får epost daglig med nye oppdateringer på de tingene du leter etter. 
  • Finn.no har en mobil-app som er genial! Du kan få direkte beskjed på mobilen hver gang det legges ut noe nytt du er interessert i! http://nyapp.finn.no
  • Vær tålmodig, syns du noe er litt for dyrt, vent så skal du se at du plutselig finner det samme for en rimeligere pris bare du avventer
  • Vær raskt ute. Når du ser en annonse legges ut, vær rask med å kontakte selger. Si gjerne du kan hente med en gang eller når det passer selger. 
  • Ikke kjøp noe bare fordi det er billig eller gratis. Da har du plutselig ikke plass til det du egentlig trengte
  • Vær forsiktig i budrunder. Det er lett å la seg rive med fordi man virkelig ønsker seg det som selges, men det kan fort bli dyrt hvis man ikke tar det rolig. 

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer