Lønn og mye helgejobbing

By Kirkerotta - 07:44

For noen dager siden fikk jeg lønn, og av en eller annen grunn følte jeg at lønna ikke strakk like langt denne gangen som den gjorde sist.

Litt usikker på hvorfor, men det kan være for at jeg var fast bestemt på at lønna denne gangen også skulle dekke ekstra innbetaling på lån. Noe den ikke gjorde.

Men nå i oktober og i november/desember jobber jeg ekstra nesten hver helg, og tjener godt på det.
Så disse pengene har blitt satt til å betale ekstra på lån, litt til medisin, og litt til julegaver.

Neste helg skal jeg også jobbe, og hvis jeg tjener greit da også, kommer pengene til å gå til å betale regninger i november, buffer og litt til ekstra innbetaling på lån.
I tillegg kommer jo barnetrygden, og denne kommer nok til å settes på bufferkontoen jeg har opprettet hos Svea.

Nå har jeg bare to mål før jul, og det er å fylle bufferkontoen mest mulig, og også komme meg frempå med regninger, sånn at når alle regningene er betalt så skal jeg ha penger igjen av lønna mi!
Og det kommer til å bli veldig deilig!

Lønna mi dekker nemlig akkurat alle regningene, mens mannens lønn går stort sett til mat. (og noen regninger)

De som følger meg på Instagram har allerede lest det. Men jeg fikk sjokk når jeg åpna postkassen på torsdag.
Der lå det nemlig et inkassovarsel fra Kredinor!
Jeg skjønte ingenting, for jeg har betalt alle regningene mine i det siste.

Jeg ringte først Kredinor, de hadde ikke originalfakturaen som de sa stammet fra september. Jeg hadde sjekket Mine Sider hos internettleverandøren det gjalt, og alt sto som betalt både i år og i fjor.
Kredinor kunne ikke sende meg kopi av fakturaen direkte, de måtte forespørre denne hos nettleverandøren, så da tok jeg heller kontakt med de direkte.

Han jeg snakka med fant ingenting ubetalt på mitt navn på denne adressen, men han så at jeg hadde et abonnement på den gamle adressen min som var aktivt.
Han mente jeg ikke hadde sagt det opp når vi flyttet, det måtte jeg jo gjøre.

Jeg var sikker på at abonnementet var sagt opp. Han sjekka litt mer, og skulle ringe meg tilbake for han skulle snakke med 2.linje.

Kom ingen telefon, så i dag måtte jeg ringe å purre igjen.

Da traff jeg på en annen kar, som kunne fortelle meg at noen med samme fornavn som meg hadde flytta inn på min gamle adresse, og hadde startet abonnement der. Og fakturaen skulle aldri kommet til meg. De hadde rett og slett tullet det til!

Så da ordna det seg, og slapp jeg å betale fakturaen som var på 1100 kr!

Hadde dette vært i "gamle dager" når økonomien min var kaos, så hadde jeg jo bare betalt, fordi jeg rett og slett ikke hadde visst at dette måtte være feil.

Fikk også purring fra Komplett bank på mannen og min sin konto, der det sto at de ikke hadde mottatt betaling forrige mnd.
Jeg vet at jeg har betalt, sjekket både nettbank og YNAB.
Og i dag kom det epost der de beklaget at de hadde sendt ut betalingspåminnelse ved en feil.

Så det lønner deg å være oppmerksom. Kreditorer kan gjøre feil de også!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer