Magien av gjenbruk

By Kirkerotta - 14:16

Gjenbruk er fantastisk, spesielt for meg som er blakk.

Siden jeg ikke lengre har penger å bruke, er jeg helt avhengig av å få ting som andre ikke har bruk for lengre. Og selv om det kanskje for andre høres helt uhørt ut, så elsker jeg det. Elsker å finne gratis ting på finn.no eller på Facebook, evt. andre billige ting som folk vil bli kvitt.

Jeg har arvet det meste av klær til barna. Noe har jeg selvsagt fått i gave fra besteforeldre, men har nesten ikke kjøpt noe nytt til dem selv. Kjøpt noe regntøy og støvler som var pent brukt, for en slikk og ingenting.

I dag her jeg vært å hentet et par digre kommoder. Det har jeg lett etter lenge på finn.no, og i dag dukket det opp i Newsfeeden min på Facebook. Noen som skulle flytte som ville bli kvitt noen kommoder.
De bodde i nærheten, så da var jeg rask og sa jeg ville ha de!

Pent brukte IKEA kommoder, allerede montert, og klar til bruk!
Så i dag har jeg spart nesten 1700 kr ved å få kommoder som andre skulle kaste!
Fantastisk!

Alle burde kjøpe mindre, og heller arve og skaffe ting gratis! For meg føles dette som å shoppe noe nytt, jeg får samme gleden av det!

  • Share:

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Så fantastisk og høre hvor høyt du setter det og arve ting :) Mange burde lære av deg på den fronten der! Vi sløser altfor mye idag!

    SvarSlett
  2. Jeg blir nesten overrasket hvor mye fint folk faktisk gir bort på Finn.no.
    Ting som ser omtrent nytt ut! Hadde det vært meg så ville jeg prøvd å få noen kroner for tingene. Kanskje folk rett og slett har for mye penger og har råd å kaste rundt seg og gi bort? Fint for meg! :) Setter stor pris på alt jeg kan få gratis.

    SvarSlett