Utålmodig

By Kirkerotta - 13:14

Jeg hadde store planer å få en oversikt over hvor mye jeg har betalt ned i gjeld siden jeg fikk nedbetalingsavtalene mine.

Har sendt ut epost til alle sammen og bedt dem sende meg full oversikt. Men nå har det gått et par dager, og har enda ikke mottatt noe.
Er så klar for å se noen positive tall som kan hjelpe på motivasjonen.

Jeg tenker mye på om jeg skal kontakte alle kreditorene igjen, for å se om jeg kan få en utomrettslig nedbetalingsplan som er litt bedre tilpasset økonomien vår.
Har regnet meg frem til at vi etter SIFO sitt referansebudsjett, har rundt 5000 kr igjen som kan fordeles på kreditorene.
Per i dag betaler vi mye mer enn dette, og jeg merker at jeg må skyve på andre ting igjen for å greie å holde avtalen.

Jeg tror hverdagen vår ville blitt mye lettere hvis vi kunne betalt ned litt mindre på gjeld, og samtidig greie å holde regningene som kommer inn i sjakk. I stede for at vi nå greier å betale ned på gjelda, men må skyve på andre ting, noe som ikke er helt heldig.

Jeg syns jo SIFO sitt budsjett er ganske romslig, men kanskje det har vært lettere å få snøballen til å rulle hvis vi hadde fått til en bedre avtale? Samtidig er jeg så redd for å få  nei av kreditorene. Sukk... får se hva jeg gjør, vil jo gjerne bli kvitt gjelden så fort som mulg, men ikke noe kult nå som regninger har hopet seg opp. Det koster en del i gebyrer og skit.

Ååå som jeg gleder meg til den dagen jeg er gjeldsfri!
Jeg drømmer om å kunne spare opp egenkapital og begynne tenke på å kanskje kjøpe oss noe eget. Føles så surt å kaste nesten 12 000 kr ut av vinduet hver mnd! Det er faktisk 160 000 kr i året det, som heller kunne gått til å betale ned på et huslån.


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer