Man blir ikke lykkelig av penger...

By Kirkerotta - 00:31



Tenkte litt på dette når jeg kjørte inn til jobben i dag. Hvor lykkelig jeg er nå som jeg har penger på konto og kontroll på økonomien.

- Jeg har penger stående til mat.
- Kjøleskapet mitt er fult etter ukeshandling.
- Jeg har flere tusen stående på regningskonto og venter på regningene som skal betales
- Jeg har penger på sparekonto i tilfelle rottefelle

En helt annen verden enn tidligere når ting har vært kaos, og jeg har pantet tomflasker for å få mat, ikke åpnet posten, gått tom for bensin på vei til jobben og har måtte ringe pappa for å få låne penger (Det skjedde en gang, når det var snøkaos og jeg brukte 4 timer på en strekning som vanligvis tar 20 minutter), kjøleskapet var tomt stadig vekk, kontoen var tom og jeg hadde masse regninger som jeg ikke hadde råd til å betale.
Livet var ganske for jævlig for å si det mildt.

Husker enda når jeg kjørte hjem fra jobb, hørte Styggen på ryggen i bilen og grein fordi jeg hata livet mitt.... og situasjonen jeg var i.

Så jo, jeg blir lykkelig av penger! 



  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Ja, det er kanskje ikke pengene i seg selv man blir lykkelig av, men mulighetene de gir... :)

    SvarSlett