Nye YNAB

By Kirkerotta - 12:16

Her før jul kom YNAB med en ny versjon. Den nye versjonen er web-basert, og lettere å bruke på mobil, pad osv.
For de som er heldig å bo i USA så kan de automatisk importere transaksjoner til programmet, men dette er ikke noe vi får brukt i Norge. Men det er helt ok, ved å registrere manuelt får jeg enda større kontroll

Den nye versjonen må man betale 5 dollar mnd. for eller 50 dollar i året. Ganske stiv pris syns jeg, men siden jeg kjøpte YNAB 4 i fjor høst, får jeg flere mnd. gratis.
Tror jeg har 220 dager gratis igjen, så da gir jeg det en sjanse i og med at jeg ikke betaler noe ekstra.

En av de nye og kule funksjonene er Goal funksjonen. Man kan sette seg sparemål, og følge med hvor langt man er fra å nå målet man har satt seg! Veldig motiverende!


Man kan f.eks velge om man vil ha som mål å spare opp et visst beløp, eller mål om et fast beløp per mnd.

Ellers er oppsettet ganske likt den gamle YNAB 4 som jeg er kjent med fra før.
Man kan lese mer om Goal funksjonen og hvordan den kan brukes her: http://www.youneedabudget.com/blog/post/less-tedium-more-focus-older-money-with-the-new-ynab

Tenkte ellers å kjøre på knallhardt nå, sånn at jeg kan få fart på snøballen min! Hjelper masse å gi pengene en jobb. Og ikke minst, ha full oversikt over hvor hver eneste krone tar veien,.





  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer