Nedbetaling av gjeld

By Kirkerotta - 03:11

Nå i mai og juni har jeg en del ekstra penger, som kommer til å gå direkte til nedbetaling av gjeld.

I mai kommer jeg til å betale 12 000 kr ekstra i gjeld, i tillegg til minstebeløpene. Og i juni planlegger jeg å betale 10 000 kr ekstra i gjeld i tillegg til minstebeløpene.

Holder på å utforske den nettbaserte appen: undebt.it, og jeg er foreløpig veldig fornøyd i forhold til å få oversikt over snøball nedbetalingen. Her kan man enkelt se når gjeld vil være nedbetalt og hva ekstra innbetalinger vil bety for nedbetalingstiden.
Programmet er gratis å bruke, men man kan også kjøpe pluss versjonen for en del ekstra verktøy.
For min del kommer jeg til å bare bruke gratisversjonen, det er gratis å teste pluss versjonen i 30 dager, så det holder jeg på med nå.

Har lagt inn ekstra "snøflak" med betalinger hver gang jeg får feriepenger i årene fremover, og det er morsomt å se hvordan nedbetalingstiden går ned.

Nå har jeg et lån med ganske høy rente som jeg kommer til å prøve å refinansiere til en lavere rente etterhvert. Så da håper jeg at nedbetalingen kommer til å bli ytterligere forkortet.

Akkurat nå er jeg inne i en god periode. Og jeg håper at fremtiden blir enda lysere. Hvis vi snart får to inntekter tenker jeg at vi kommer til å kunne betale ned gjelden mye raskere.
Men som god YNAB jeg er så budsjetterer jeg kun med penger jeg har, ikke penger som kanskje kommer.
Så da krysser jeg fingrene og håper på det beste!



  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer