Gjeldsrådgivning hos NAV

By Kirkerotta - 00:53

Da har jeg fått time til uke for gjeldsrådgivning hos NAV.

Kribler i magen og jeg gruer meg litt. Blir flaut å skulle åpne seg og fortelle om økonomien til en fremmed, jeg skammer meg sånn.

Men samtidig håper jeg hun kan gi meg noen gode tips hvordan jeg skal komme meg videre. Om det er noe jeg kan gjøre i forhold til kreditorer, og hvordan jeg skal få ting til å gå rundt.

Ser ut som jeg får en ny Lionbridge jobb nå, så det kommer til å hjelpe på. Men oppdaget at jeg må betale forskuddsskatt (hittil har jeg bare avregnet dette i etterkant når selvangivelsen har blitt skrevet). Det er over 5000 kr som skal betales i mars, og så kommer moms for i fjor på toppen av det. Og så er det årsavgift på bilen.
Orker ikke å tenke på mars en gang, kommer til å bli grusomt. Og staten er den verste å skylde penger, betaler man ikke trekkes det fra lønna.

Jeg får prøve å konsentrere meg om å komme meg igjennom januar/februar, og så får jeg prøve å gjøre det jeg kan for å forberede meg på mars.

Mai, juni og august er veldig gode mnd. i firmaet mitt, mens januar, februar og mars er rolige med lite inntjening. Så forskuddskatten er høyere enn inntektene jeg har fra firmaet mitt disse mnd.

Ikke så mye positivt å komme med herfra, men sånn er det dessverre...


  • Share:

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Selvom du syntes det blir flaut å brette ut økonomien din på den måten, så blir det sikkert deilig og ikke føle at man står i det så alene som du gjør nå! Blir spennende og høre om utfallet av gjeldsrådgivningstimen din, håper du oppdaterer oss litt etterpå:-)? Uansett, stå på videre, krysser fingre for deg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for støtte! :) Setter stor pris på det!

    SvarSlett