Lånekassen - hvorfor gjøre det enkelt?

By Kirkerotta - 09:16

Jeg ble så glad når jeg leste på bloggen til Pengebingen at man nå kunne velge forfallsdato på fakturaen til Lånekassen.
For meg som får betalt den 20. er den 15. veldig kjedelig, og fører alltid til at jeg får gebyr.

Jeg bestemte meg derfor for å logge meg på å endre datoen.

Fant til slutt ut hvor jeg kunne endre det, men jeg hadde ingen andre valg enn den 15. Jeg tenkte at det sikkert var noe feil på min side, så jeg sendte en epost til Lånekassen og lurte på om de kunne endre det manuelt.

Fikk da bare en epost tilbake at jeg endret datoen inne på nettet. Og jeg fikk verken hjelp eller svar på hvorfor det var som det var.

Ble irritert og ringte inn.

Joda, da fikk jeg beskjed om at datoen kunne endres, MEN jeg måtte vente til etter den 15. siden det allerede lå en til forfall!

Herregud er det mulig å gjøre det komplisert. Selvsagt vet jeg at jeg ikke får endre dato på en faktura som allerede ligger til forfall. Men det må jo være mulig å lage et system sånn at man kan få endre dato selv om det ligger en faktura til forfall....

Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det komplisert?

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer