Sommermodus

By Kirkerotta - 05:49

Har vært i sommermodus, og pengene har flydd litt.
Litt dårlig samvittighet, for jeg burde nok ha vært flinkere å følge matbudsjettet. Men nå er ferien over for min del, og jeg skal tilbake på jobb.

Jeg har akkurat gått igjennom alle regningene våre, fylt ut alt sammen i You Need A Budget, og nå vet jeg hva vi har å jobbe med. Eller rettere sagt hva jeg ikke har å jobbe med, for det er ikke mye å gå på.

Skal prøve konvoluttmetoden fremover, og vi må greie oss på 1000 kr i uka med mat. Heldigvis er størstejenta nesten slutta med bleie, og minstegutten er nesten 1 år og kan nå spise vanlig mat. Morsmelkerstatningen blir spyttet ut, han nekter å drikke det mer. Så da kommer vi jo til å spare masse penger.

Jeg hadde tenkt å ta kollektivt til jobb, men etter å ha testet det ut en mnd. har jeg funnet ut at jeg sparer så utrolig mye tid ved å ta bilen at jeg rett og slett ikke orker kollektivt.
Dessuten ble det sånn at jeg ofte skulle rekke noe etter jobb, og måtte ta bilen likevel, og da lønner det seg jo ikke til slutt å kjøre kollektivt.
Bilen min er veeeldig liten og kostnadseffektiv, så bruker heldigvis veldig lite bensin.

Nå er jeg ajour med strøm og barnehage igjen. Det er deilig.
Henger etter med regningene fra treningssenteret, og innser at det å melde seg inn var det dummeste jeg noen gang har gjort. (lesson learned!)
Mannen har en del lege regninger som vi må betale. Har beregnet at vi skal få betalt de i løpet av denne mnd. (Altså før neste lønn)

I august begynner lillemann i barnehagen, og jeg gruer meg til den ekstra utgiften. Men vi må bare være flink å budsjettere og kutte alt vi kan.

Ser også etter et nytt sted å bo. Kunne tenkt oss noe billigere og litt større. Blir nok lengre ut på landet, så da blir det dyrere å komme seg til jobb, men tror likevel vi kan spare på det.

Dette ble langt. Men greit med en oppdatering siden det er så lenge siden sist!



  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer