Å jul med din glede....

By Kirkerotta - 04:58

Her er jeg! Fremdeles i live...

Går trått om dagen, og jeg har kost meg med å ha julelønna på konto hele helga. Deilig å bare ha pengene stående der litt, før jeg skulle betale regningene.

I dag har jeg tatt meg av noen regninger, husleie, betalingsavtaler, og merverdiavgift. Og så må jeg se over hvilke regninger som haster mest. Barnehagen må betales, strøm også. Og så får jeg fordele resten av pengene til resterende.

Skulle ønske alle kunne få penger, men dessverre er det noen som jeg må stå over denne gangen også.

Julegave innkjøpet blir et minimum i år.
Ribbe og pinnekjøtt har jeg liggende i fryseren/kjøleskapet allerede, har funnet mye på Kiwi i det siste! Veldig kjekt når de ikke har erstatningsvare og jeg kan handle for flere hundrekroner, gratis!

Har ellers hatt snille folk som har vært innom/sendt klær til barna. Minstemann har nå klær til han sikkert er 2,5 år. Mens storesøster har fått til sendt mye fint hun også.
Er så takknemlig for at jeg får så mye støtte ved å være åpen om mine problemer.
Mange engler der ute som har hjulpet meg det siste året! Tusen takk til alle dere!

Mannen fikk brev for noen dager siden om at AAP  har blitt utvidet ut november 2015, så nå kan jeg senke skuldrene litt igjen. Var forberedt på å stå med kun en inntekt fra januar av. Så veldig gode nyheter. Kjenner at jeg hadde slitt litt med å begynne kampen mot NAV igjen.
Hjelper litt på nattesøvnen.

Så alt i alt går det greit. Ikke fantastisk, ikke bra, men greit nok. Ser frem mot et nytt år, og forhåpentligvis lettere tider.


Tusen takk for alle som har sendt meg kommentar og lurer på om jeg er her og hvordan det går. Veldig koselig å vite at jeg er savnet!

  • Share:

You Might Also Like

3 kommentarer

  1. Godt å høre at du kommer deg gjennom dagene selv om de er tunge! Du skal se det blir lettere snart. Jeg og andre har vel sagt det noen ganger, men tror det kommer til å skje plutselig. Du har jo betalt ned en stund nå. Snart forsvinner flere og flere av kravene og dere har mer å fordele på det som gjenstår. Du er blitt flinkere til å skaffe gratis mat fra Kiwi, du har fått gratis klær til barna. Det ordner seg. Neste jul har du mer kontroll, bare vent å se. Håper mannen din blir friskere også, slik at han kan komme seg i jobb igjen. Mange klemmer og god jul <3

    SvarSlett
  2. Så godt å lese nytt fra deg igjen Tenker på det og hvordan det går. Veldig glad for å høre at din åpenhet har hjulpet på din sitasjon; for eksempel at du har fått klær til barna. Jeg syns selv det er så fint å kunne gi videre klær etter mine barn; mye er jo bare fravokst uten å være slitt eller ødelagt. Akkurat nå passer det slik at avlagte klær etter mine barn går videre i familien; og jeg vet at de som får dem setter pris på dem og trenger dem. Vi får også arvet litt tøy til ene barnet vårt fra en litt fjernere slektning. Godt for både miljø og lommebok!

    Så er du jo kjempeflink til å benytte Kiwi-garantien! Grei prioritering å holde gavekjøpet på et minimum; det er mange voksne i familien som absolutt ikke trenger å få gave. Jeg ser tendensen til at vi ofte bare "bytter vinflaske" med vennepar og da kan vi jo egentlig bare kutte ut gaven mener jeg..

    Barna dine er enda så små at jeg regner med de ikke har helt vilt dyre gaveønsker uansett. For dem er det nok herlig med fridager, litt artig på tv, god tid til å dra på aketur med kakao på termos osv.

    Ett år lagde barna og jeg rimelig julepynt for å ha "noe nytt" å henge på treet. Vi lagde røde og hvite hjerter med sånne plastperler som man smelter sammen med strykejern. Vi lagde også nissefjes, sukkertøystang osv med perler på den måten, ungene var utrolig kreative. Artig for dem å henge opp noe de selv hadde laget, og så krevde det ikke annet enn noe vi hadde fra før i huset, ingen dyre hobbysett måtte kjøpes.

    Godt nytt at det er forutsigbar inntekt for mannen din, selv om vi får krysse fingre for helsemessig bedring så han kommer seg i jobb.

    Ønsker deg og dine ei god jul. Skjønner det ikke er ei høytid du nødvendigvis gleder deg sånn til pga alle de materialistiske kravene og forventningene vi uvergelig har, men håper likevel at det blir koselige og avslappende dager sammen med familien din.

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en god jul kirkerotta.
    Du skal se det letter neste år.
    Veldig godt med avklaring ifht til NAV :)

    SvarSlett