Noen ord om overtro

By Kirkerotta - 10:32

Jeg har i lengre tid, og senest i går vært etterfulgt av tallene 6666. Jeg kan se disse tallene flere ganger om dagen. Et bilnummer, tall på bankkonto osv.

Jeg ble litt nysgjerrig og googlet det og kom til en side om angel numbers.
Og her er det som sto:

"When the 6666 number sequence appears to you, it is an indication that your thoughts are out of balance, and you are focused too much on the material aspects of your life.  The energies of abundance and prosperity are being deflected and resisted as worry and anxiety cause a barrier to balance, spirit, harmony and receptivity on your behalf. Angel Number 6666 asks you to balance your thoughts between the spiritual and the material aspects and to maintain faith and trust that your needs will always be met. The angels are asking you to focus on spirit and service, and to know that your material and emotional needs will automatically be met as a result."

Jeg syns dette passet ganske bra, for det er jo økonomi som står i hodet mitt 24/7. Kanskje jeg bør slutte å stresse sånn og bare ha troen på at det ordner seg?

Sikkert mange som rister på hodet når de leser dette, men men... 


Har forøvrig snakket med barnehagen i dag. Jeg sendte styrer epost før helga og informert om at vi sliter økonomisk, men at barnehageregninge fra forrige mnd. vil bli betalt i dag. 
Møtte på styrer i gangen i barnehagen i dag, og hun lurte på om jeg hadde tid til en liten prat. Veldig hyggelig gjort, hun viste stor forståelse for vår situasjon og hvis det var noe de ville gjøre så måtte jeg bare si i fra. (I forhold til f.eks å hjelpe med å skaffe klær osv.) Hun sa også at jeg kunne henge opp reklame for bedriften min i barnehagen hvis jeg ville for å skaffe kunder. Hun sa vanligvis nei når folk spurte om å henge opp reklame, men hun sa enkelte ting slapp igjennom nåløyet. Veldig hyggelig, så vi får se om jeg takker ja til tilbudet! 

Ellers traff vi jackpot på Kiwi i dag! Fant utgått potetgull og tjente 900 kr vi kunne handle for. Så nå er skapet og fryseren fylt opp med masse god mat! Thank you Kiwi! 

Så alt i alt en veldig fin dag!





  • Share:

You Might Also Like

5 kommentarer

  1. Så fint med en positiv vri på dagen. Og jeg er heller ikke spesielt overtroisk, men må innrømme at det du leste om tallene var veldig "spot on". Jeg skjønner godt at du stresser med økonomitanker hele tiden, det ville jeg også gjort i din situasjon. Men tror også det kan være godt å slippe de tankene litt for å få plass til andre tanker som gir påfyll i stedet for å bare stjele energi.
    Bra at barnehagestyrer viste forståelse og møtte deg på en så hyggelig måte. Synd du frykter din mor ville møte deg med fordømmelse ved mer åpenhet rundt økonomisk situasjon, for jeg tror ellers at åpenhet med dine nærmeste ville lettet på trykket og at de kanskje kunne hjulpet på ulikt vis. Er faren din også veldig dømmende?

    Jeg forstår også at du kan grue deg til jul. Men benytt sjansen til å være spesifikk og nøye med ønskene til for eksempel barna så du får ting de virkelig trenger som du ville måtte kjøpt uansett. Noen besteforeldre velger å overføre penger til barna så de kan kjøpe julegave til barnabarna på deres vegne. Dersom det er aktuelt i ditt tilfelle, så tror jeg nok du med din øvelse hadde fått myyee ut av de pengene! Ellers hvis det er ting dere trenger til huset som er dyrt så kan jo dere voksne ønske gavekort på aktuell butikk. Eller bare kontanter så kunne dere brukt det på bilen.

    Er det noen organisasjon etablert der du bor som tilbyr hjelp i forbindelse med jul; tenker mat, klær, gaver? Jeg bor i en liten by i Nord-Norge, og her er det etablert en lokal "pass-it-on"-gruppe der de som vil donerer mat i handlekurver satt ut på alle matbutikkene her, pluss at de kan gi julegaver til både voksne og barn, noen gir juletrær og noen gir ved for eksempel. Så melder de familiene som har behov for hjelp i julen fra til EN person som organiserer det hele; hjelpere lager til esker med mat og f.eks gaver til "familie med to voksne og to barn på x år" uten at de vet noen navn eller adresser. Den som er organisator kjører med eska til aktuell adresse, setter den fra seg på trappa og ringer på før hun kjører sin vei igjen. Dette så de skal slippe å takke og bukke for hjelpa, det kan være sårt og tøft uansett hvor takknemlige de er for hjelp. Dette kom i gang i fjor, tett oppi jula, og det eksploderte med folk som ville bidra. Det ble også gitt gavekort på matbutikker osv. I år er de tidligere ute, så få kanskje hjulpet flere. Hvis det er noe slikt der du bor , så ta imot den hjelpen du kan!!! De fleste av oss kan vel havne i en vanskelig situasjon i løpet av livet og ha behov for hjelp. Gruppa som er etablert her i byen fant jeg på facebook, og ble da istand til å bidra mer enn å bare slippe noe oppi en handlevogn. Kanskje du finner noe slikt hvis du leter på facebook?
    Klem til deg.

    SvarSlett
  2. Så fint å lese at du har snakket med barnehagen :)
    Og at det gikk så fint! Mye bedre enn du hadde trodd antar jeg.
    Håper etterhvert du finner en god venninne eller ander å åpne deg for også, for å ha noen nær deg som støtte.

    Tror ikke jeg ville lukket øynene og satset på at det ordner seg, overtro eller ei. Det var kanskje det du gjorde tidligere? Og se hvor det førte hen... Det minner meg om den kjente vitsen:

    "There was a preacher who fell in the ocean and he couldn't swim. When a boat came by, the captain yelled, "Do you need help, sir?" The preacher calmly said "No, God will save me." A little later, another boat came by and a fisherman asked, "Hey, do you need help?" The preacher replied again, "No God will save me." Eventually the preacher drowned & went to heaven. The preacher asked God, "Why didn't you save me?" God replied, "Fool, I sent you two boats!""

    Man må nok gjøre litt selv også gitt ;) Selv om det hadde vært lettvint om alt bare ordnet seg av seg selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg mente ikke at jeg skulle lukke øynene. Men kanskje ikke la dette sluke meg helt... Om jeg ligger våken om natten og bekymrer meg, så vil det nok ikke forbedre situasjonen akkurat. Jeg skal selvsagt være fokusert, men prøve å ikke blitt dratt ned i et sort hull av depresjon. Å tenke positivt, og ha et håp om at det kommer til å ordne seg er nok bra for meg. Ikke at det skal ordne seg av seg selv, men at det kommer til å ordne seg med de grepene jeg har gjort og gjør i hverdagen!

      Slett
  3. Hvordan går det med deg?
    Lenge siden sist oppdatering.
    Håper alt står bra til.

    SvarSlett
  4. Savner oppdateringer fra deg :-) Skjønner desember er en vanskelig måned for deg og dine. Men du er så flink og så inspirerende. Du gir oppriktig håp for meg også! Ønsker deg en god jul :-) Inger

    SvarSlett