Drømmen om egen bolig

By Kirkerotta - 11:21

Nesten daglig sitter jeg på finn.no og piner meg selv, ved å lese bolig annonser. Det er ingenting i hele verden jeg kunne tenke meg mer enn å ha et lite krypinn for oss og ungene.
Men drømmen virker uoppnåelig og veldig langt unna.

Kjenner av og til at det stikker litt, når jeg tenker på alle de som har foreldre med god inntekt og store verdier i bolig, som gjerne hjelper til sånn at ungene kommer seg inn i markedet.
Dessverre har ikke foreldrene mine mulighet for å hjelpe meg.

Skulle så gjerne flytta og etablert oss før eldste skal begynne på skolen. Men tror det blir umulig.
Til det har vi alt for mye gjeld, og ikke sjans å få spart opp egenkapital.

Eneste som kanskje kan være et lite håp er Husbanken. Hvis vi står på å kvitter oss med så mye gjeld som vi greier, og hvis mannen får bedre inntekt. Ja, da er det kanskje håp i hengende snøre.

Angrer veldig på at jeg solgte leiligheten jeg en gang eide. Men etter å ha prøvd å selge i et år, og ingen ville kjøpe. Ja, da sto vi med valge å selge, eller å trekke salget og måtte betale for megler. Vi valgte å selge. Satt igjen med 60 000 kr, som jeg brukte til å nedbetale gjeld.

Men gjort er gjort og spist er spist, ikke noe vi får gjort med nå. Og så lenge det er liv, er det håp!


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Hei. De siste dagene har jeg lest igjennom hele bloggen din fra aller først innlegg, helt til gårsdagens post. Jeg er ikke like ille stilt som dere var, da jeg alltid har klart å betale alt på noen måte og ikke henger etter, men tallene er nok like store hos meg som dem var hos deg. Jeg er derimot bare en, men har ingen barn, så det går kanskje litt opp i opp. Jeg har tenkt mye på å begynne å skrive om min egen økonomi, litt på samme måte som du gjør, men ville sjekke litt rundt hva som fantes av sånne blogger fra før, og kom da over din sammen med et par andre. Jeg synes det er imponerende hva dere har fått til, dere har møtt mye motgang i forsøket på å rette opp, og din blogg er den eneste jeg faktisk har lest skikkelig hittil, fordi jeg ikke følte noen relasjon til de som innså hvor forferdelig det var å ha forbruksgjeld på 40.000,- og billån på 100.000,- mens man tjener 450.000,- og derfor måtte ta grep. Jeg synes det er flott at du har blogget så mye som du har gjort om noe som er så vanskelig, det gir nok mange håp om at det kan gå bra. :)

    SvarSlett