Lenge siden sist

By Kirkerotta - 00:52

Det tusler og går her, og nå har jeg ikke skrevet her på en stund.

Ting har ikke gått helt etter planen, for mannen fikk mindre i feriepenger enn vi hadde sett for oss. Vi hadde misforstått, og han fikk bare ca. 1/3 av det vi hadde tenkt oss.
Skikkelig nedtur. Men det er jo vår feil som ikke hadde sjekket skikkelig opp rundt dette med NAV sykepenger og feriepenger.
Jeg hadde fått inntrykk av at man fikk feriepenger, men trodde de fulgte vanlige regler. Dessverre får man kun utbetalt feriepenger av inntil 48 dager fra Folketrygden.

Mannen tok det tyngst. Men vi får bare løfte blikket og se fremover.

Jeg får feriepenger snart jeg også. Jeg pleier alltid å se på det som en vanlig lønn, med litt ekstra. Så jeg har ikke tenkt å bruke opp alle pengene jeg får. Husleie og vanlige regninger skal betales, og det som blir til overs er bonus som jeg skal bruke til nedbetaling av forfalte regninger.

Koser oss ellers i sommersolen! Deilig at sommeren har kommet!

  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Uff, kjenner til den. Ble bare litt over halv lønn på meg denne måneden, siden første halvår i fjor var jeg i foreldrepermisjon og arbeidsledig, noe som betydde at feriepengene mine kun ble regna fra august til desember. HELDIGVIS, trakk NAV meg full skatt, selv om jeg egentlig ikke skulle betalt stort, noe som betyr at jeg fikk et herlig skatteoppgjør som også sikrer oss dersom jeg ikke finner jobb i august (var i årsvikariat). Men uansett surt, for skattepengene ville vi jo helst utelukkende bruke til nedbetaling av gjeld og til sparing.

    SvarSlett