Vår største utgiftspost

By Kirkerotta - 01:54

Vi leier jo leilighet, og betaler 12 500 kr i mnd. Dette syns jeg er alt for mye. Og jeg skulle så gjerne fått ned denne posten.
Satt i går å lette litt på nett for å se om jeg kunne finne noe billig, men samtidig innen rekkevidde fra jobben min.
Men dessverre var det ikke mye å finne.

Det meste som er veldig billig er rom i kollektiv, leiligheter på 30 kvm (Uaktuelt med 2 barn), eller boliger som ligger langt ute i pereferiet. (Dvs. mer enn 5 km til nærmeste bussholdeplass) Mannen har ikke lappen, så er avhengig av han kan ta buss eller tog for å komme seg rundt.

Så foreløpig har jeg ikke funnet noe. Fant noen andre, men der sto det spesifikt at de ikke ønsket barn.
Så ja, vanskelig!

Drømmer selvsagt om å få kjøpt noe eget.
Men føles utrolig surt å kaste 12 500 kr ut vinduet hver mnd. også. Så planen er å kjøre på og bli kvitt gjelda mi så fort som mulig, sånn at vi kan komme oss et skritt nærmere egen bolig!
Det beste hadde vært om vi fant noe kjempe billig å leie et par år sånn at vi kunne bli kvitt lånet super raskt, men som sagt har ikke funnet noe enda.

Hadde familien min bodd i nærheten hadde jeg jaggu meg nesten flytta inn i kjelleren der med hele familien for noen år. Hehe...
Fant forøvrig et fint hus på hjemplassen min til 600 000 kr. Hadde jeg hatt jobb der oppe så hadde jeg flytta på meg!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer