Snart skal også el-biler betale bompenger

By Kirkerotta - 20:51

Nå har jeg hatt el-bilen min i 3 år og jeg er fremdeles kjempe fornøyd. Den får meg dit jeg skal (stort sett) og det er veldig behagelig med såpass lite kostnader.

Nå er det mye skriverier om at også elbil eiere skal begynne å betale bompenger, noe som jeg syns er helt greit.
For min del har jeg spart mye på å ha elbil i 3 år, og jeg kommer til å spare på det i fremtiden også.

Jeg har nå regnet litt på det igjen, og jeg har spart ca 20 700 kr i bompenger kun det siste året. I tillegg har jeg spart ca 25 000 kr på bensin. Store summer, men så har jeg jo en reisevei på ca 60 km hver vei til jobben.

Jeg lader hver natt hjemme, og så lader jeg gratis på jobben. Hurtiglader innimellom, og det koster jo litt mer.
Har ikke merket noe spesielt på strømregninga, men tipper jeg bruker rundt 300 kr per mnd. Hurtiglading varierer litt fra mnd. til mnd. men som regel rundt 200-300 kr.

Hadde bilen inne på service her i høst, og da fikk jeg reparert et vindu som jeg ikke fikk åpnet og så tok de service på bremsene. Ellers var det ingenting galt med bilen!

Planlegger å ha bilen i minst 2 år til, før jeg evt. begynner å se etter ny bil med lengre rekkevidde. Hadde vært deilig å ha en bil jeg kunne kjørt frem og tilbake til jobb med uten å måtte lade begge steder.

El-bil kjøpet mitt er den beste investeringen jeg har gjort, og jeg kommer aldri til å kjøpe bensin/diesel bil igjen!




  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer