Sparing

By Kirkerotta - 23:08

Jeg har jo aldri vært noe sparer, fordi jeg har vært veldig flink til å sette penger på sparekonto, men på slutten av mnd. har jeg måtte bruke av pengene igjen til f.eks mat.

Men de siste 8 mnd har jeg satt av 500 kr på sparing i fond og aksjer. Det som er bra med dette for min del, er jo at jeg ikke lett kan ta ut disse pengene igjen uten at det krever mer innsats fra min side.
Så disse pengene blir altså stående.
Har jo ikke mer enn 4000 kr stående der, men jeg tenker at så lenge det vokser med 500 kr i mnd. så vil den jo etterhvert vokse seg større og større. Og forhåpentligvis en dag har jeg råd til å spare mer, og da kan jeg jo øke beløpet.

Avkastningen er vel så som så, litt opp på den ene og litt ned på den andre, men totaltsett i pluss.

(Jeg har 4000 kr totalt på sparing, den siste 500 lappen ble overført i går, men har ikke kommet med i oversikten enda)

Så jeg er heeeelt i startgropa når det gjelder sparing. Men jeg gleder meg til å se beløpet øke mnd. for mnd.




  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer