Jaggu, lønningsdag igjen + dumpster skatter

By Kirkerotta - 09:37

I dag fikk jeg lønn. Hadde egentlig sett for meg at jeg skulle få litt mindre lønn enn normalt. Men etter jeg leverte inn en del utlegg jeg har hatt, så ble det faktisk en større lønn en normalt.

Så nå er alle regningene for denne mnd. betalt og penger er satt av til mat. Normalt har bl.a barnetrygden på slutten av mnd. gått til å betale regningene som gjenstår, men det slipper jeg nå!

Jeg kunne tatt pengene fra f.eks barnetrygden å betalt ekstra på gjeld, men jeg har et ønske å etterhvert komme meg litt foran i forhold til neste mnd. regninger, så det er planen min. Forsiktig med små steg,  sette av penger til regninger som kommer. Sånn at jeg en dag, kan ha penger satt til side, og ikke behøver å vente på lønna mi for å betale regningene. I tillegg så jobber jeg jo med å få fylt opp julegave potten, sånn at desember skal bli litt enklere.

Det viktigste er at jeg har en plan, og etter at jeg begynte å bruke YNAB så har det faktisk begynt å se bedre ut. Det er mye lettere når man registrerer alt man bruker og planlegger alle kjøp.

Jeg skal innrømme at jeg flytter en del rundt på penger fremdeles, fordi jeg ikke har planlagt godt nok. Men sånn etterhvert kommer nok også dette til å bli sjeldnere.

I helga var jeg ute på dumpster diving. Lenge siden sist, men så fort høsten kommer så begynner det å klø litt i dumpsterer foten.

Så nå er fryseren fylt opp med masse brød. Og jeg fant også flere digre grønnplanter på en blomsterbutikk! Så nå har jeg plutselig to flotte "busker" i stua!
Tipper de ville kostet 300-500 kr i per stk i butikken!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer