Litt tidlig oppsummering av budsjettet i YNAB for august

By Kirkerotta - 05:53

Da er denne mnd. nesten over og jeg tenkte jeg måtte oppsummere litt og ta en titt på tallene for august.

Inntekten i juli og august har vært ganske lik. 

Jeg ser jo at det har gått en del ekstra penger i forbindelse med skolestart. Dette er første gang vi har hatt to inntekter, og vi har derfor unnet ungene både frisør og nye klær til skolestart. De har vokst i sommer, og det merkes på klærne. Stas for barna å få gå til frisør, gutten vår har jo bare blitt klippet hjemme frem til nå! Og han ble veldig fin med litt ordentlig sveis!
Og det å få gå å shoppe nye klær fra topp til tå, var også nytt for dem. Klær for barna mine har stort sett vært arveklær eller gaver.

I tillegg kjøpte jeg to høst/vinter gensere på salg (Hele 75kr per stk så var skikkelig kupp) og far i huset fikk nye sokker. Så derfor ble det litt på klær posten også for oss voksne. (+ egentlig skulle litt av denne posten over på klær til skolestart posten, men orket ikke å gjøre en split av kvitteringen)

Det ble en tur til tannlegen, en tur på fyllinga og litt til medisiner.
Stuff I forgot to Budget for er nytt blekk til printeren.

Ellers har vi brukt litt mer på mat enn jeg hadde ønsket. Ender på rundt 11 000 kr inkl. alt av husholdsningsartikler, shampoo osv.
Må sette meg ned å planlegge skikkelig, sånn at vi kanskje greier å spare et par tusen neste mnd.
Ligger jo mer enn 3000 kr over SIFOs referansebudsjett. Syns mat har blitt veldig dyrt, og når man i tillegg er dårlig på å planlegge, så går det en del ekstra kroner når man drar på butikken!






Når det gjelder gjeld så har jeg betalt 13835 kr denne mnd. Og det ble dermed noen ekstra tusenlapper til nedbetaling på gjeld. 

 

I morgen kommer barnetrygden, og det er en rar følelse å ha betalt ALLE regninger før barnetrygden kommer.
Som regel har jeg hatt regninger liggende som barnetrygden skulle dekke, men ikke denne gangen! Digg!

Livet med to inntekter er så mye enklere! Ting begynner plutselig å gå rundt! Og da er det lett å både få snøballen til å rulle, og også holde seg ajour med regninger osv. 

Nyt de siste dagene av august! Ser frem til september og et nytt budsjett! 







  • Share:

You Might Also Like

3 kommentarer

  1. Bravo! Nesten 27000 kroner på to måneder. Det synes jeg er godt gjort. 💪🏻

    SvarSlett
  2. Ja det er ingen tvil om at to inntekter for de aller fleste er nødvendig. Å beholde inntektene bør være maks prioritet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har vært noen tøffe år, og ting har rett og slett ikke gått rundt. Så det er deilig nå som brikkene begynner å falle på plass! Håper at inntektene også vil øke fremover.

      Slett