Beklager...

By Kirkerotta - 12:23

Er så lei meg for at det er lite blogging for tiden. Det er ikke så lett å blogge om motgang, og for mange oppfattes det sikkert bare som syting og klaging når jeg først skriver.

Skjer ikke så veldig mye for tiden. Snur på hver en krone og lever på et minimum. Prøver å selge så mye som mulig for å få litt ekstra til mat, men går litt trått med salget også.

Ble foreslått at jeg burde få meg en jobb med fast inntekt. Og jeg burde sikkert gjort det, men jeg tjener til tider veldig bra på enkeltmannsforetaket mitt, og det er vanskelig å kombinere med enda en jobb.
Jeg ønsker heller ikke å legge ned firmaet mitt i og med at det er noe jeg håper en dag kan bli min fulltidsjobb.
Tjener nok mer på foretaket mitt i gjennomsnitt per mnd. enn om jeg skulle tatt meg en vanlig ekstrajobb.

Jeg tenker mye på hvordan det kunne gå så langt og så galt. Og jeg greier ikke å sette fingeren på det. Det ballet bare på seg, litt gjeld her, noen kjøp der, og kredittkortene var en enkel løsning hvis man ville kjøpe noe man hadde lyst på.
Jeg ville nok være en god kandidat for Luksusfellen, men jeg har heldigvis greid å ta tak i det selv. Jeg ville dødd av skam hvis jeg skulle komme på TV med alle problemene mine.
Men på en annen siden hadde det vært topp å få hjelp av noen profesjonelle når man sto midt oppi det.

Mulig jeg kontakter hun dama på NAV gjeldsrådgivning igjen for å få noen flere tips om hvordan jeg burde gå frem, men hun kan ikke akkurat trylle hun heller...

  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Hei

    Har fulgt bloggen din fra sidelinjen en periode nå og jeg føler med deg.
    En ting du skal huske på er at dette er din form for terapi oppi det hele og du trenger å få ting ut.
    Som du har fortalt er det få i din omgangskrets som vet dette - og da er byrden også mye tøffere å bære.
    Du skal ikke bare håndtere det - du skal også skjule det overfor de som ikke vet og ikke forstår.

    Jeg ser at du har tatt innover deg de gale valgene som du har gjort gjennom årenes løp - og nå må du betale prisen.
    Du skriver også at du har en mann som er syk og som da ikje kan bidra med særlig inntekt til familien.
    Jeg vet ikke hva det skyldes og om det finnes en løsning - MEN jeg synes det er urettferdig overfor deg at han skal være sur fordi han ikke har råd til luksusen det er å kjøpe sigaretter.
    Jeg vil anta at dette ned gjelden er noe han også har vært medansvarlig i at du/dere har pådratt dere og da må han ta de konsekvenser det medfører.
    Kan han ikke jobbe må han faktisk kutte mer enn det du må.
    Jeg tror kanskje at du hadde hatt det bedre om du ikke måtte tåle at han er sur også.
    Kan dere snakke ut om dette slik at du får mer støtte fra han?

    Jeg vil sterkt råde deg til å ta bladet fra munnen overfor flere i familien eller blant venner.
    Gjeldsproblemer er det så uendelig mange flere enn du tror som sliter med og jeg tror du ville fått mer støtte enn avvisning om du var ærlig om det.
    Foreldre har en tendens til å kunne bli skuffet - men hva med din søster?
    Om hun ikke kan hjelpe økonomisk kan hun kanskje være til mental hjelp?

    Stå på videre og ta imot all hjelp du kan få. :)

    SvarSlett