Bunke med regninger.

By Kirkerotta - 09:23

Lønn kom i dag, og regninger er betalt. 

Husleie, strømregning og alle betalingsavtaler. 2000 kr satt av til mat for de neste to ukene. 
Da er det tomt. 

Regningsbunken blir bare større og større. Regninger som jeg rett og slett ikke får betalt fordi jeg ikke har penger å betale med.
Det gnager i sjela og i hjertet mitt. Det gjør så vondt å ikke greie å holde hodet over vannet. 
Kjennes ut som jeg skal kveles. 

En i familien har snart bursdag. En stor dag. 
De vet at vi har det trangt, men forventer likevel en gave. Prøver å gjøre det så billig som mulig, men det blir jo fort noen hundrelapper, som igjen må tas av matbudsjettet. 

Lurer på om dette en dag blir bedre. Om jeg en dag igjen vil ha kontroll, være ajour og ikke være nedtynget av denne gjelda. 
Akkurat nå føles det som den dagen aldri vil komme. At livet kommer til å være en kamp i lang tid fremover. 

Datteren min vil så gjerne på lekeland i påsken. Det koster rundt 100 kr. Penger jeg ikke har. 
Føler meg som en dårlig mor. 
Vondt. 

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer