Godt nytt år!!!

By Kirkerotta - 13:27

Nå sitter jeg her hjemme og hører på at penger sløses bort i store mengder. I hele kveld har folk fyrt av raketter, og i mine øyne og i min situasjon så er det sløsing.
Sikkert mange som har råd til det, men sikkert også mange som egentlig ikke har råd, men som føler at de "må" ha raketter for å imponere naboen eller venner.
Jeg har ikke kjøpt raketter eller stjerneskudd i år. Vi spiste hjemmelaget pizza til middag, og vi skeiet ut med en brus og litt sjokolade.
Ikke noe ekstravagant her i gården.

Kjenner jeg gruer meg til året som kommer. Jeg er nervøs, og usikker. Tenker veldig mye på hvordan vi skal greie dette. Men vi må bare stå på, og fortsette kampen.
Har ikke fått startet med snøballmetoden enda. Har betalt litt ekstra på et par lån, men ikke satt i gang skikkelig siden jeg ikke har vært ajour.
Nå er jeg egentlig ajour, og ønsker å begynne å betale ned mer på lånene mine. Det føles litt uoverkommelig egentlig, med så mye kreditter og forbrukslån, og det er vanskelig å se en ende på det.
Men jeg får ta tiden til hjelp, og om noen år vil jeg være gjeldsfri!

Jeg har noen forsetter for året, her er en liten liste:
- JEG SKAL ELSKE MEG SELV
- JEG SKAL JOBBE HARDERE
- JEG SKAL SMILE OG LE MER
- JEG SKAL TA FLERE SJANSER
- JEG SKAL BLI SUNNERE
- JEG SKAL SPARE MER
- JEG SKAL BETALE NED MER GJELD
- JEG SKAL TA BEDRE VARE PÅ DE SMÅ ØYEBLIKKENE
- JEG SKAL TENKE POSITIVT
- JEG SKAL LEVE LIVET
- JEG SKAL GJØRE TING SOM GJØR GJØR MEG GLAD
- JEG SKAL FØLGE DRØMMENE MINE


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer