Nytt år og nye muligheter?

By Kirkerotta - 10:07

Nå har jeg resatt YNAB, og startet opp igjen fra scratch. Har lagt inn hva jeg har på konto per i dag, ikke så mye å rope hurra for. 1918 kr er satt av til regninger og 1650 til mat.

Ikke nok penger til å dekke mat for hele mnd. men jeg har et gavekort på 600 kr som jeg skal bruke på mat også. Da har vi 700 kr uka til mat, og det bør gå. Har litt mat i fryseren også, og masse mel som jeg kjøpte på salg før jul. Så da har trenger vi stort sett bare melk og pålegg. Og så påfyll av bleier og morsmelkerstatning.

Skal få betalt fra Lionbridge rundt den 10. januar også, så da kommer det litt ekstra penger. Og så har jeg også noe penger jeg venter inn fra firmaet.
Selvsagt er dette penger som kan bli forsinket eller utebli, så jeg tar ikke disse inntektene for gitt.

Skal ringe NAV rett etter nyttår og få en time. Håper de kan lede meg i riktig retning sånn at jeg får løst denne floken. Mulig jeg tar datteren min ut av barnehagen noen mnd. etter det jeg har forstått er det mulig å søke om permisjon, og da mister man ikke plassen.
Har ikke så veldig lyst, for jeg vet at hun trenger å være med andre barn på sin alder, men barnehage er ganske dyrt når man ikke har penger!

Tenker at jeg setter i gang en liten salgsrunde igjen nå etter jul. Har en del barneklær jeg kan få noen hundrelapper for.
Tråler ellers finn.nos "Gi bort" -side hver dag i håp om å finne et lite kjøkkebord, men det har ikke dukket opp noe brukbart enda.
Og jeg har veldig liten bil, så er litt begrenset hva jeg får med meg hjem også.

Nyttårsfeiringen i år blir rolig. Ingen fyrverkeri eller champagne. Skal ha hjemmelaget pizza og brus. Og så skal vi se på fyrverkeriet gjennom vinduet i år også. Koselig!


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Åå, jeg kjenner jeg skulle ønske jeg visste litt mer om deg og din familie. Blir så nysgjerrig på hvordan dere egentlig lever og er..

    SvarSlett