Noe å spare på å bytte strømleverandør? Og velge fastpris?

By Kirkerotta - 05:51

En ting jeg syns er veldig forvirrende er dette med strømleverandør og strømavtaler.
Hva lønner seg egentlig?

Akkurat nå har jeg spot-pris avtale hos Norges Energi og syns det er helt ok. For et par år siden fikk jeg en fra Fjordkraft på døra og jeg endte med å bytte. Men det ble mye dyrere og bare masse surr, så jeg endret rett og slett tilbake.

Leste for ikke så lenge siden i en nettavis at de som hadde signert fastpris avtaler hadde spart masse penger siden strøm var så dyrt i fjor vinter.

Sjekket opp billigste fastpris på www.elskling.no, og der er Raumakraft billigst men med binding på 3 mnd. som jeg syns er litt lite. 40,54 øre/kWh
Polarkraft ligger som nr 2, men med bindingstid på 36 mnd, noe jeg syns er ALT for lenge. (Prisen er 49,61 øre/kWh)

Deretter kommer Agva, med bindingstid på 12 mnd. som er mer overkommelig. Prisen er 49,90 øre/kWh.

Så over til spotprisen.

Der ligger Agva på 34,05 øre/kWh

Sjekket hva prisen var i januar 2019, og da lå spotprisen på den på 68,24 øre/kWh

Så da lurer jeg på. Bør jeg bytte til et annet selskap og bør jeg binde meg til en fastprisavtale nå for å sikre vinteren?

Hva gjør du? Og har du noen gode tips å komme med?

Føles som det er en jungel av muligheter der ute.



  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer