Oppsummering av september

By Kirkerotta - 01:34

På tide med en liten oppsummering av september. 


Gjeld: Betalt 11355 kr   - 1000 kr av dette er snøball

Mat: brukt 500 kr mindre enn i august, men likevel mye å gå på. Bør greie å spare inn 2500 kr. Kommer til å ha veldig stort fokus på dette i oktober, og håper jeg ser at det hjalp når oktober er over.

Spise ute: ca 350 kr mindre enn forrige mnd. Bestilte pizza en dag og var på McDonalds en tur med ungene.  (Denne posten burde jo strengt tatt være NULL)

Klær:  Nå er ungene ferdig kledd for ei stund. Posten ble likevel 1000 kr større enn siste mnd. fordi jeg fikk en regning fra Bon Prix som skulle vært betalt i juni.

Medisiner: Posten har gått ned 100 kr fra sist mnd. på tross av at jeg har brukt medisiner etter trekking av visdomstanna.

Tannlege: 1100 kr mer enn sist mnd. pga trekking av visdomstanna

Familieaktivitets posten gikk fra 0 til 363 kr denne mnd. Vi dro i bassenget en dag, og det var noe ungene virkelig satte pris på! Så verdt hver eneste krone.

Ting til huset kategorien gikk ned 795 kr fra forrige mnd. Og det er jeg fornøyd med, men denne bør også kunne kuttes enda kraftigere.

Har ikke satt av noe til sparing, da jeg fokuserer på nedbetaling av gjeld. Blir ikke helt enig med meg selv om dette er riktig eller ikke.

Har 11722 kr stående på sparekonto som en slags buffer. Pengene står i fond og aksjer, så sånn sett er pengene ganske låst.

Har lurt litt på om jeg skulle lage en ny buffer, som jeg setter på en vanlig sparekonto. For hvis f.eks vaskemaskinen blir ødelagt, så vet jeg at jeg ikke kommer til å bruke av fond og aksjesparingen min.

Som dere ser av bildet under har vi hatt en inntekt på 66870,92 kr denne mnd. Det har gått ut 57750,31 kr til utgifter. Og vi har 9286,76 kr som ruller over til neste mnd.
Jeg har allerede budsjettert disse pengene for utgifter som kommer i oktober.
Så vi er i allefall bittelitt i forkant denne mnd.





  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer