Nytt Visa kort - kontroll på abonnementer

By Kirkerotta - 11:02

Jeg har en del abonnementer som trekkes fra kortet mitt hver mnd. Jeg prøver å huske når disse skal bli trukket, men ofte blir jeg overrasket og har glemt å sette av penger.
Litt kjedelig når man plutselig skal betale mat og så er det et eller annet abonnement som er trukket fra matpengene som jeg har på lønnskontoen min.

Løsningen min har derfor blitt å skaffe meg et nytt Visa kort.
https://www.forbrukerfrue.no/ tipset i et innlegg om OBOS banken som har gratis kort, uten årsavgift! Så genialt!

Jeg bestilte meg derfor et OBOS kort for noen dager siden, og der skal jeg sette inn penger til alle abonnementene mine. Lurt ikke sant?
Gikk igjennom alle abonnementene i går og endret kort, sånn at neste trekk ikke går fra det vanlige kortet mitt, men fra det nye.
Ingen flere overraskelser! Eller egentlig er det ikke overraskelser, jeg har full kontroll over når og hva som skal trekkes i YNAB, men det hender jeg har glemt å budsjettere og pengene må flyttes fra matbudsjettet.

Jeg bruker Sbanken til vanlig, og de tar et årlig gebyr på kr 275 kr per VISA kort. Å skaffe meg flere Visa kort hos Sbanken var derfor ikke noe god løsning, selv om det selvsagt har vært det mest praktiske.

Vurderer om jeg skal opprette flere kontoer med kort hos OBOS, men foreløpig tenker jeg at det ene holder.
Jeg har Visa kort hos Sbanken, dette bruker jeg til mat og annet forbruk.
Har ellers ulike kontor inne i Sbanken, en til strøm, en til husleie, en til mat, en til gaver, og en til regninger.
Burde kanskje si opp Sbanken Visa kortet mitt, akkurat det sitter litt langt inne. Men kanskje?
Ønsker alle en super fredag!






  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer