Får mer og mer oversikt... men....

By Kirkerotta - 00:11

... det ser bare verre og verre ut.

Lastet ned en app på mobilen i dag, som baserer seg på snøballmetoden.
Der har jeg begynt å legge inn alle lån og kreditter som jeg har, og selv om ikke alle er lagt inn enda så ser jeg jo at dette ikke kommer til å gå opp.

Jeg har allerde kommet opp i 5000 kr i betaling av gjeld per mnd., og da har jeg ikke lagt inn lånekassen og noen andre kreditorer som jeg ikke har helt oversikt over. (Har sendt dem epost og forespurt hvor mye betaling som gjenstår hos dem, rente og hva det opprinnelige beløpet var)

Jeg får se hvor mye jeg kommer opp i når alle kreditorer er på plass, og jeg har fått lagt inn riktig rentesats på alle sammen.

Appen i seg selv er jo genial! Jeg kan enkelt se når jeg kommer til å være gjeldsfri, hvor mye jeg betaler i mnd. på alle lånene. Hvor mye jeg kommer til å spare ved å betale ned ekstra med snøballmetoden, og også hvor mye tid jeg kommer til å spare inn ved å betale ned med snøballmetoden.

Og så langt ser det ut som jeg kan være gjeldsfri i mai 2016. (Dette blir nok en del lengre når jeg har fått lagt inn resten av kreditorene)
Det er lenge til, men jeg kan ikke vente til den dagen kommer!
Det vil si at det kanskje kan være mulig for oss å få kjøpe oss bolig i løpet av de neste 5 årene. Ved nedbetaling av gjeld og etterhvert også oppsparing av midler.

Jeg ber til høyere makter at vi skal greie dette, at vi får kontroll og at jeg greier å sove godt om nettene!

Hvis jeg ser at dette rett og slett ikke kommer til å gå så blir jeg nødt å prøve å forhandle med kreditorene om å betale lavere beløp per mnd.
I tillegg må jeg prøve å skaffe mer jobb (har allerede 100% stilling) sånn at vi får mer penger inn.


  • Share:

You Might Also Like

3 kommentarer

  1. Hei hei :)

    Du må ikke svare hvis du ikke vil... Men, hvor mange saker og hvor høye beløp og hvor mye tenker du å nedbetale med? Penger til livsopphold osv. Kanskje jeg kan se hvordan du tenker så jeg kan jeg si hva jeg tenker :) Om det kan være til hjelp for frustrasjonen. Forstår hvis du ikke vil si det :)

    SvarSlett
  2. Hei! Hva heter den appen? (Hilsen meg på KG)

    SvarSlett
    Svar
    1. Appen heter Debt Free :) Finnes sikkert flere snøball metode apper der ute også. :)

      Slett