Litt nærmere en løsning

By Kirkerotta - 04:02

Jeg har brukt hele morgenen til å skaffe meg en oversikt. (Noe er fremdeles litt uklart, men jeg har mye mer oversikt enn jeg hadde tidligere)

Jeg har nå besluttet at jeg og mannen skal starte opp med felleskonto. En konto for regninger, og en konto til mat.
Regnet meg frem til at vi vil sitte igjen med 2000 kr hver når regninger og mat er betalt.

Siden jeg ikke er helt ajour så er jeg litt usikker hvordan jeg skal få i gang dette opplegget og få det til å gå opp, men jeg satser på at det går seg til etterhvert.

Jeg har ikke regnet med inntektene jeg har i mitt enkeltmannsforetak, dette er penger som kommer i tillegg som jeg skal bruke til å betale gjeld. Har også  noen utgifter med firmaet, så disse pengene skal gå til dette også. Og ikke minst sette av penger til skatt og mva.

Håper ting kanskje vil flyte litt enklere med dette oppsettet. Hittil har jeg betalt det meste av regninger, mannen har betalt litt, men han har alltid sittet igjen med mer penger som har blitt sløst bort hver mnd. Dette blir det nå slutt på. Nå har vi våre "lommepenger" som må dekke ting vi evt. trenger. (Medisiner, klær, klær til barna, gaver osv.)

Spent på hvordan dette kommer til å gå. Gleder meg nesten til neste mnd. for å se om det funker og jeg får unna litt mer regninger på denne måten, og ikke minst, får betalt ned litt ekstra på gjeld!

Jeg er så utrolig motivert og vil få dette til å fungere. Jeg vil bli gjeldsfri fra all tullegjeld, jeg vil greie å spare.

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer