Ordner og styrer

By Kirkerotta - 13:17

Det går fremdeles overraskende bra å åpne posten som kommer inn.
Foreløpig har det vært lite regninger.
I dag kom et krav fra Lindorff, en betalingsavtale som jeg ikke fikk regning på denne mnd. og jeg glemte å betale på.
Ringte selvsagt Lindorff med en gang, men der var det bare surr, og hun jeg snakket med hørtes ut som en usikker student som ikke helt visste hva hun snakket om.

Det er nok mye rot i denne saken, fordi det opprinnelig var to saker som var slått sammen som jeg betalte på. Og så plutselig fant Lindorff ut at jeg betalte mindre enn det det selskapet krevde. Og derfor sendte de sakene til Namsmannen.
Jeg klagde selvsagt, for jeg hadde jo betalt inn det beløpet jeg hadde avtalt med dem.

De mente at jeg ikke kunne betale så lite, men at jeg nå skulle betale 3000 kr mnd. mot 500 kr tidligere. Jeg sa at det dessverre ikke var mulig, men jeg kunne strekke meg til 1000-1500 kr. Dette fikk jeg avslag på.
Den største saken gikk derfor til Namsmannen, igjen... Og det var ikke noe jeg kunne gjøre med den.

Nå har antakeligvis Lindorff blandet de to sakene, siden jeg ikke fikk tilsendt faktura på 500 kr denne mnd.
Har lagt faktura på 500 kr til forfall, og så lovte Lindorff meg at jeg skulle få ny avtale hos dem i denne saken.
Men hun nevnte at jeg måtte betale litt over 1000 kr i betalingsavtale gebyr (eller noe sånt) pluss salærer. Spurte da om jeg ikke hadde betalt dette beløpet tidligere, for jeg hadde jo tross alt hatt en betalingsavtale er tidligere.
Hun ble veldig usikker, men hun sa hun skulle sjekke.

Like etterpå ringte hun meg tilbake og ba meg ringe igjen til uka. Hun ville at jeg skulle betale inn på den andre saken først. (Den som er sendt til Namsmannen, der har jeg greid å skaffe nesten hele beløpet som jeg skal prøve å forhandle meg frem til et litt lavere beløp med Lindorff)

Så da må jeg ringe til uka igjen. Lindorff er det selskapet som har vært vanskeligst å ha med å gjøre, og mest rot.
Kredinor som jeg også har noen saker hos virker mer ryddig.
I alle fall ikke opplevd noen problemer med dem så langt.


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer