Slukking av branner

By Kirkerotta - 01:23

Den siste tiden har jeg jobbet for å få slukket to branner.
Det ene er et kredittkort som har blitt sendt til utleggsbegjæring hos Namsmannen.


Det som skjedde var at jeg kom på etterskudd med betaling av kravet til Lindorff, prøvde å få til en betalingsavtale med dem, men de krevde 3000 kr som ikke er mulig for meg med min økonomi. 
Jeg tilbydde dem 1500 kr, men det gikk de ikke med på.
Og dermed sendtes kravet til Namsmannen.

Jeg vet at dette ikke er lurt, men jeg har greid å skaffe nesten hele beløpet i ny kreditt. Det er ikke greit, men det er en måte å få slukket brannen på. Dette var i utgangspunktet en kreditt, så å erstatte den med kreditt mener jeg er ok. 
Resterende skal jeg betale med egne penger, sånn sett får jeg nedbetalt noe av gjelden på hederlig vis.

Forhåpentligvis får jeg betalt ned hele beløpet uten å få betalingsanmerkning.

I tillegg har jeg restskatt, denne har jeg dessverre heller ikke oppsparte midler til å dekke. Og kreditt blir også løsningen her.
Men alt av penger vi får inn fremover kommer til å gå til betaling av gjeld, så forhåpentligvis kommer vi til å kvitte oss med denne gjelden raskt. 
Halvskatt og feriepenger neste år kommer til å gå til betaling av gjeld, og også ekstra barnetrygd vi nå får med et ekstra barn.

Jeg er innstilt på å greie å komme meg på beina igjen, og kvitte meg med gjeld.
Selv om jeg nå slukker branner, så er jeg klar over at gjelda må bort!
Men for å ikke få betalingsanmerkninger måtte jeg denne gangen ty til kreditt.

Nå blir det strengt budsjett fremover, og all fokus vil være nedbetaling av gjeld!!!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer