Lønningsdag

By Kirkerotta - 23:14

Så var lønningsdagen her igjen. Penger inn og penger rett ut.

Jeg har betalt husleie, noen småregninger og betalt 5600 kr på betalingsavtaler. Fremdeles noen regninger igjen i bunken, men de skal bli dekket opp når mannen får penger og barnetrygd som snart kommer.

Dette er første natt til lønningsdag på lenge at jeg ikke har våknet og kaldsvettet om natta. Denne gangen visste jeg med sikkerhet at jeg hadde kontroll.
Jeg visste hva jeg ville få på konto, og jeg visste også hvilke regninger som ligger i regningsbunken.

Jeg har vært flink også denne mnd. å hente posten, åpne den og legge alle regninger i samme bunke i påvente av lønn.
Noen regninger har jeg betalt underveis, men de fleste har måtte vente.

Skal prøve å komme ajour med regningene før jul. Henger etter med en strømregning, og et par kredittkort regninger.
Julegavene til mine aller nærmeste tar jeg på neste lønn, litt knapt å shoppe gaver 4 dager før julaften, men det går.
Noen julegaver må kjøpes inn nå snart fordi de skal sendes, men budsjettet er ikke stort i år så skal begrense meg veldig og prøve å gjøre det så billig som mulig.

Skal stramme inn på matbudsjettet igjen, det har vært litt ute av kontroll. Har sklidd ut med konvoluttene, og har brukt kortet.
Men nå skal jeg ta i bruk konvoluttene igjen, uten er det så lett å bruke litt ekstra.




  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Hei!
    Har fulgt med på bloggen din lenge, og har lyst til å si at jeg er så utrolig imponert over deg! Du er virkelig en inspirasjon, og du viser en helt utrolig styrke og vilje til endring! Hvordan det går an å snu situasjonen så til de grader som du har gjort, er vanskelig å forstå for oss som ikke er midt oppi det, men du viser virkelig at nesten alt er mulig, bare man vil det nok! :-) Heier veldig på deg!!

    SvarSlett