1236 kr som skal vare frem de neste 12 dagene

By Kirkerotta - 09:33

Da har jeg telt opp alle kronene på kontoene våre, hele 1236 kr som skal vare i nesten 14 dager.
Det er halvparten av det vi hadde tenkt som ukes budsjett.

Vi er jo en familie med to voksne og to barn, så det er klart det kommer til å bli en utfordring, men vi skal nok klare oss.

Har kjøpt en del kyllingvinger/klubber på salg, tror jeg har 5 kg i fryseren, så da har vi middager for noen dager. Gjelder bare å variere det litt. Har også et par kyllingkjøttdeiger og koteletter liggende.
Skal ta en full gjennomgang av fryseren før jeg drar å handler i morgen.

Jeg baker brød selv, måtte på søndagsbutikken i dag for å kjøpe mel. Siden det var så sent tenkte jeg først at jeg ikke orka å bake, men heller skulle kjøpe et brød. Men så fant jeg ut at det var mye billigere å kjøpe mel som kosta 20 kr, og få 8 brød. Enn å kjøpe et kjipt brød til 35 kr. (Jeg mangla bare hvetemel, resten av ingrediensene hadde jeg hjemme...)

I morgen er planen å få kjøpt inn bleier, melk, egg og andre basisvarer. Skal innom Coop Obs for der hadde de billige kotelletter denne uka. (29 kr kg) og også en stor pakke med egg til 29 kr.
I tillegg hadde de billig pizza. (ca 15 kr stk) Det er billig og rask middag til de dagene jeg ikke orker å lage middag fra bunnen av.

Mulig jeg prøver å kjøpe inn alt vi trenger for de neste 2 ukene, og se hvor langt vi kommer med 1200 kr.

Har muligens et freelance oppdrag til uka, så er vi heldig så kommer det inn noen ekstra kroner. Skulle selvsagt brukt disse til gjeld, men da kommer nok den til å gå til nødvendige ting.

Gleder meg til lønna kommer på konto om et par uker. Nå har jeg jo lagt en plan, og derfor setter vi av penger på egen konto til mat. (Som vi deretter tar ut i cash)
Siden jeg kom over snøballmetoden og konvoluttmetoden etter forrige lønn har jeg ikke fått testet ut dette helt enda.
Forhåpentligvis har vi mer kontroll neste mnd. som vi har budsjett!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer