Matbudsjett - igjen

By Kirkerotta - 08:04

Mannen spurte i sta: "Var ikke vi på storhandling i går, hvor er all maten egentlig"

Vi var å handlet i går, og jeg hadde med en liste over ting vi trengte.
Vi var tom for det meste, så ble en del dyre ting som måtte kjøpes inn

Måtte kjøpe vaskepulver både farge og hvitt, zalo og oppvaskmaskinpulver. Det gjorde et lite innhugg i budsjettet vårt.
I tillegg trengte begge ungene bleier. Så vi endte vel egentlig opp med å kjøpe minimalt med mat... Har enda noen hundrelapper igjen, så må en tur på butikken igjen for å skaffe mat.
De pengene flyr raskt ut av konvolutten gitt!

Har noen hundrelapper igjen, så får ta en tur på butikken på mandag. Har en del kjøttdeig, koteletter og kylling i fryseren fra før av heldigvis, så trenger stort sett bare tilbehør.

Skjønner at jeg må planlegge maten fremover enda mer nøye. Hvis noen har billige men gode oppskrifter å komme med så blir jeg glad for alle tips.
Merker at vi blir vanedyr som spiser det samme om og om igjen, og jeg begynner å bli lei. Trenger forandring!

  • Share:

You Might Also Like

5 kommentarer

  1. Tips ang vaskepulver og oppvasktabletter: følg med på Europris sine kampanjer. Vi handler våre utelukkende der, på tilbud. Når tilbudet kommer må det prioriteres. Det er så dyrt å kjøpe slikt til vanlig butikk-pris at jeg får grøsninger, hehe. Men det viser jo igjen at det er dyrt å ikke ha god økonomi, for jeg vet det er utrolig vanskelig å faktisk HA pengene når ting kommer på tilbud. Hva med å legge av litt av evt bonus i en "vente-konvolutt", som er til for å handle slike ting på tilbud ved neste anledning? Trengs bare noen få hundrelapper holdt av.

    Zalo er jo en luksusvare. Stikk på en utlendingssjappe f.eks og finn et ukjent merke til mye lavere literpris. Det vasker rent det også!

    Stå på videre, takk for at du deler, jeg følger med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøper en del på Europris, men har ikke kjøpt vaskepulver der. Det bør jeg gjøre, så faktisk at de hadde tilbud sist uke, men som du sier, jeg hadde ikke penger satt av for å kjøpe inn det.

      Vi endte faktisk med å kjøpe First Price Zaloen... den kosta vel 7 kr. Men det lukta jo møkk. Så nestes gang må jeg prøve en annen billig variant. Håper jeg finner en som faktisk lukter "rent".

      Takk for at du følger med på bloggen min! Koselig at noen orker å lese! :)

      Slett
  2. Må bare si at jeg syntes det er utrolig at du klarer å stå i en sånn situasjon dere har kommet i og hvor motivert du/dere syntes å være, sier bare stå på. Heier på dere!

    Så, her kommer et lite middagstips fra meg til deg, billig,samtidig utrolig godt; http://trinesmatblogg.no/2012/04/30/potet-og-purresuppe-med-sprostekt-bacon.

    Om du lager stor porsjon holder det til 2 dager også;-) Dette er riktig nok en variant av den jeg lager, da oppskriften jeg bruker finnes i en oppskriftbok. Dropper du bacon og tar dine hjemmebakte rundstykker ved siden av, blir den jo et ekstra billig alternativ!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kjempe bra middagstips! Den suppa må jeg lage, så veldig god ut!

      Slett
  3. Middagstips; ei slags indisk gryte (lager denne på slump med det eg har i kjøleskapet)

    1-2 løk
    1-2 fedd kvitløk
    ca 500g Kyllingfilet eller strimla svinekjøtt
    2-3 gulrøtter
    2-3 sopp
    ca 1/2 purre
    1 boks eller ca 1/3 fersk ananas
    1 chilli (om du ønsker at den skal vere sterk)
    1 boks kokosmelk
    1,5 ss karri
    1-2 ts salt
    litt pepper

    Steik løk og kvitløk i ei gryte, tilsett kjøttet etter eit par minutt. Steik til det ikkje ser rått ut lenger, og ha i kokosmelk, karri og grønnsakene og kok i ca 10 minutt. Salt og pepper etter smak. Server med ris og/eller brød. Her er det egentlig berre fantasien som begrenser kva du kan ha oppi, prøv deg fram:)

    SvarSlett