Dagens lille oppdatering

By Kirkerotta - 02:17

Akkurat når klokka slo 10:00 i dag ringte jeg Lindorff. (Åpningstidene til Lindorff på lørdager er forøvrig fra 10:00-15:00 hvis noen skulle lure)

Jeg har funnet ut hva som har skjedd ang. saken jeg fortalte om i går.
Det hadde seg nemlig slik at den dagen jeg skulle betale regninger denne mnd. hadde Skandiabanken problemer med nettbanken sin. Jeg stresset veldig fordi jeg slet med å komme inn og når jeg kom inn ble jeg kastet ut igjen.

Så det som antakeligvis har skjedd er at jeg har lagt inn regningen til Lindorff, og så har jeg lagt regningen i betalt-bunken, og deretter har jeg blitt kastet ut av nettbanken.
Utrolig irriterende, for jeg har vært så flink å betale disse regningene i tide!

Jeg fikk opprettet betalingsavtale, og saken ble trukket fra forliksrådet, MEN jeg får betalingsanmerkning som blir stående til regningen er betalt i sin helhelt!
Så irriterende, og alt pga av en feil i den dumme nettbanken. (Og selvsagt min skyld også som ikke dobbeltsjekket at alt hadde blitt lagt inn som det skulle)

Nå lager jeg meg et Excel ark med oversikt over alle nedbetalingsavtalene mine, og så skal jeg krysse av når de er betalt og jeg ser at den er trukket fra kontoen. På den måten har jeg full kontroll uansett hva som skjer.

Ganske irritert egentlig at jeg får betalingsanmerkning nå pga noe som i utgangspunktet ikke er min skyld, jeg var jo sikker på at regningen var trukket.

Listen med betalingsavtaler begynner å bli lang. Lurer på om jeg skal ringe alle sammen på mandag og høre om noen kan la meg betale litt mindre enn det jeg gjør i dag.

Blir veldig trangt når man har mange betalingsavtaler. (Tror jeg har 10 stk hvis jeg ikke har glemt noen, og alle skal stort sett ha mellom 1000-2000 kr)
Dette kommer i tillegg til barnehage, strøm, telefonregning, studielån osv. Ikke mye igjen til å komme ajour.


  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Så fint at du i alle fall fikk svar på hva som hadde skjedd da. Betalingsanmerkningen går jo bort når den er betalt, så lenge du ikke skal ha noen lån eller kjøpe noe på avbetalingen på en stund så får den bare være der ;)

    Når jeg forhandlet med mine kreditorer så hadde jeg i forkant en meget lang samtale med namsmann om tips og råd osv, en ting henne fortalte meg som fungerte bra, var å si: jeg kan klare å betale (sum) men dette går på livsoppholdet vårt.
    Det betyr jo at de ikke vil få mer om de sender det til trekk i lønn for namsmann har sine satser på hva en familie skal sitte igjen med etter alle utgifter. Du som legger 1000 kr i konvolutt i uka er langt under de satsene som opereres med i den kommunen hvor jeg bor.
    Det er jo ingen poeng å inngå avtaler som du "tror" på forhånd at du ikke vil klare, det minsker tilliten fra kreditorene når den blir misligholdt også blir det vanskeligere å skulle forhandle på nytt igjen.

    I forkant av alle forhandlinger pr tlf så hadde jeg skrevet opp husstandens budsjett, samlet inntekt og utgift. En liste over alle kreditorer, beløp på krav og hva de skulle ha i mnd. Dette sendte pr mail til personen jeg snakket med slik at han/henne så på det samme som jeg gjorde. Husk at den aktuelle kreditor ikke aner hvor mye eller hvor mange saker du har andre steder - og det hjelper innimellom svært lite å bare si at du skylder andre steder, de vil se det. Et eks, hos den ene kreditor krevde de ikke mindre enn 1500 kr i avbetaling, etter jeg sendte mailen gikk de ned til 400 kr. Jeg la selvfølgelig stor vekt på at jeg var klar over at var lite men bedre enn ingenting.

    Ps. Jeg har en liten bok med saldo, kid og kontonummer som jeg bruker hver mnd. Det hender ofte at kreditorer ikke sender regningen for nedbetaling, så da bruker jeg den i stedet :)

    Lykke til med forhandlinger, heia heia :)

    SvarSlett