Skammen

By Kirkerotta - 12:05

I dag hentet jeg posten som vanlig. Det har liksom nesten blitt noe jeg gjør med glede nå som postekassen nesten er tom.

I dag var det ingen regninger, men det lå derimot et brev fra arbeidsgiveren min der med beskjed om at de hadde fått beskjed fra kemneren om å trekke meg i lønn pga manglende betaling av restskatt.

Jeg visste jo at skatten ikke var betalt, men hadde ikke trodd trekket skulle komme så raskt. Heldigvis har jeg fått ordnet opp i dag, og kemneren har pengene sine i morgen.
Da er den brannen slukket, og jeg regner med at arbeidsgiveren min får nytt brev om at de ikke behøver å trekke meg i lønn. 

Men det er så flaut. Skammer meg over å ha så mye rot i økonomien at arbeidsgiveren min blir blandet inn. 
Jeg er ei jente med mye et stort hjerte og mye samvittighet. Jeg har alltid vært flink jente, og hvis det skjer noe som setter meg i et negativt lys eller hvis jeg kommer opp i en konflikt så går jeg å kværner og tenker på dette i måndesvis. 
Utrolig slitsomt at jeg ikke bare akseptere at jeg også er et menneske, jeg gjør også feil og bare komme meg videre og se fremover. 

Det ser ut som vi skal sitte igjen med litt mere penger i oktober, november og desember. Jeg skriver og skriver på budsjettet, og håper jeg kan komme ajour før 2014 starter. Det blir nok ganske tøft, men jeg skal i alle fall prøve så godt jeg kan! 
Må jo være optimist! 

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer